Viser resultater 1 til 9 av 9
    mh
    mh er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    67

Standard Trailer for kortfilmen HAIK

Hei og hå, da har vi endelig fått opp en nettside for kortfilmen HAIK. Filmen ble spilt inn i høstferien i fjor, og planlagt premiere er april 2010. Håper på litt tilbakemeldinger på traileren innen den tid

Klikk og se -> http://www.haikfilm.no
    Sist endret av mh; 19th January 2010 kl 09:34 Begrunnelse: skreiveleif i url, flaut.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Var nesten litt trist å se dette.
    Det kunne vært så mye bedre.

Førsteinntrykket var knallbra.
    Foto, farger og lyd ser veldig bra ut.
    Ser ut til at dere har jobbet en del med lys også.

Det som trekker ned veldig mye er dårlig skuespill, kjip musikk og ulogisk klipping.
    Dårlig skuespill kommer man ikke utenom i Norsk amatørfilm. Det må vi bare leve med.
    Musikken derimot, jeg har følelsen av et dere bruker nettopp den låta fordi dere har
    rettigheter på den. Men jeg syns ikke den fungerte i det hele tatt.

Det var mange klipp i traileren som jeg ikke ser noen logikk i.
    Det er ikke med på å fortelle noe som helst. Og da faller jo litt
    av poenget med en trailer bort. Det er viktig å velge riktig materiale
    i en trailer.

Håper dere legger litt mer vekt på klippen i selve filmen.
    For ellers er det tekniske langt over gjennomsnittet.
    Laks

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Standard

Skryt for relativt fett look på foto, bra lyd og det meste av overnevnte.

Her oser det av Freeplaymusic og "most downloaded" FX Sounds. Kjente godt igjen "kjimingen" ettersom jeg selv har brukt den en gang tilbake i tida.

Heldigvis er det meste av det jeg ikke likte gjort i post-prod, så dette kan rettes opp!

Om dere vil ha en enda bedre film (å levere?) så anbefaler jeg å sette dere ned med de verste scenene forhold til klipping, lyd og effekt og jobbe enda litt mer med flisespikking =)

Som sagt, dette kunne vært så bra!
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

mh
    mh er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    67

Standard

Takk for tilbakemeldinger! Bra at det er potensiale i alle fall, hehe.

Er det noen spesielle klipp dere mener er "ulogiske" eller som ikke passer? Det er vanskelig å se selv hvilke klippe som best (eller dårligst) formidler historien i filmen, når man kan historien ut og inn og har sett hvert klipp ørten ganger.

Musikken er spesiallaget/remastret for filmen (eller altså hittil til traileren) av gutta i bandet/duoen i Stråslott (sjekk de på iTunes! ). Vi er selv veldig fornøyd med det resultatet vi har fått fra dem, men det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt om man liker det eller ikke. Vi har kommet frem til at vi i hovedsak vil holde oss til et "gitar og trommer"-soundtrack, for å få frem råheten og unngå cheesy digert-symfoniorkester-på-boks-synther. Ambient-lydene vet jeg ikke hvordan gutta har kommet frem til, men syns nå det funker til sitt bruk. Kanskje en brøkdel vil kjenne de igjen (slik noen har for vane å gjøre når jeg bruker billige Garageband-loops i produksjoner...), men det får gå. Men det er absolutt noe å ta med seg videre når vi skal sette musikkt til den ferdige filmen!

Kom gjerne med flere tilbakemeldinger, en trailer er jo en fin mulighet til å luke vekk det som ikke funker, slik at man slipper å begå den samme tabben i den ferdige filmen

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Jeg skjønner ikke hva folk ser i denne traileren som trekker ned? Kanskje bittelitt på skuespillet, men ikke mye! Lyd, lys, klipping og fargekorrigering syns jeg bare var helt rått! Gjør da ikke noe om det er noen basic sound Fx'er her og der?

Selv syns jeg dette var en sykt bra trailer! Gleder meg til filmen!
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    128

Standard

Var mye "kyssing" :P

mh
    mh er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    67

Standard

Sitat Opprinnelig postet av morteym Vis post
    Var mye "kyssing" :P
    Hehe, de kyssa faktisk, men av en eller annen merkelig grunn snudde de seg alltid vekk fra kamera *-)

Kaiz3r: Takk for det, vi gleder oss til å vise den!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Dette virker jo originalt og forfriskende. Dumme, forvirra ungdommer på camping i skogen burde de laga film om før - det er jo et kongekonsept -spesielt når man legger til en overhengende og ukjent fare.

I forhold til sjangeren dere har valgt er det ikke engang sikkert at skuespillet er så dårlig. Sammenligner man med Rovdyr og Snarveien, så blir jo amatørfilm rene Oscar-drysset med tanke på hvor lite penger man har sløst bort i forhold til budsjettfilmene.

Slenger meg ellers på kommentarene til Svendsen.

mh
    mh er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    67

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang Vis post
    Dette virker jo originalt og forfriskende. Dumme, forvirra ungdommer på camping i skogen burde de laga film om før - det er jo et kongekonsept -spesielt når man legger til en overhengende og ukjent fare.

I forhold til sjangeren dere har valgt er det ikke engang sikkert at skuespillet er så dårlig. Sammenligner man med Rovdyr og Snarveien, så blir jo amatørfilm rene Oscar-drysset med tanke på hvor lite penger man har sløst bort i forhold til budsjettfilmene.

Slenger meg ellers på kommentarene til Svendsen.
    Hehe, er vel enig i at traileren er litt vel typisk for sjangeren, men håper og tror at filmen er hakket mer orginal (men, det sier vel alle?).

Traileren rettferdiggjør nok ikke alle skuespillerne heller, men det er jo i og for seg en takknemlig sjanger når det kommer til skuespillerprestasjoner. Men på dette nivået lager man vel film for å lære, ikke sant? Både foran og bak kamera.

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste tråder: 14th May 2009, 23:05
  2. Kortfilmen "Sonen" - Video
    Av Podi i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 12
    Siste tråder: 7th February 2009, 01:11
  3. Kortfilmen "Sonen" - Screengrabs
    Av Podi i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 12
    Siste tråder: 28th January 2009, 19:32
  4. kortfilmen - Play