Viser resultater 1 til 8 av 8
    Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    15

Standard Trailer - "Nuclear Man"

En trailer jeg og noen venner lagde til et prosjekt på skolen. Planen var egentlig å lage hele filmen, men det gikk rett og slett ikke. Vi ble nødt til å bytte ut skuespillerene etterhvert, og være skuespillere selv, fordi det ble så mye stress å få med dem hver gang vi skulle filme. Så vi dreit i historie og sammenheng og lagde en trailer i stedet. Derfor er historien i traileren utrolig usammenhengende.
    Poenget med filmen var egentlig ikke å lage en utrolig bra historie eller noe, men å få vist fram litt effekter og prøve å få til en slags film feeling, hvis dere skjønnjer hva jeg mener. Prøve å ikke få det til å se så sinnsykt home-made ut. Vi går i 10. klasse og dette var et kunst og håndtverk-prosjekt. Vi fikk 6'er.
    Hele Lightsaberfighten er tatt på sparket og spilt inn på skolen vår i løpet av et friminutt. Som dere sikkert ser har vi ikke så mye fekteskills.

Link: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=R0Q3m7mCvFc[/ame]

Fint hvis dere gidder å legge igjen en rating og en comment på videoen.

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    15

Tusen takk for all god respons! Dere er jammen hjelpsomme her på dette forumet. =D

Neida... Men seriøst? er det ingen som gidder å komme med noen tilbakemeldinger?

Commander Hakvaag sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    304

Syntes begynnelsen var ganske trasig egentlig..
    For mye scener utenfor det huset...

Syntes ellers det var veldig bra=)
    Lightsaberen var bra, likte også det når han duden åpna øynene

Jeg tror dere lett kunne ha laget en film ut av dette, ville jeg gjort.

Stå på

(Hvilken sang var det dere brukte?)
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Vimeo - YouTube - Twitter
    Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Lord of the Rings - The Two Towers - Main Theme - Requiem for a Dream

Det er sangen
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Det hørtes ut som en Clint Mansell sang i farta. Ganske fet sang, den er virkelig med på å trekke opp traileren! Men Hakvaag tar feil, ikke lag noe film utav dette. Jeg sier sikkert bare dette fordi jeg ikke liker Star Wars, men jeg kan ikke se en umiddelbar handling i traileren som det bør bli film utav. Hvis det kun er det visuelle og tekniske som Hakvaag vil at skal lages film utav, kan du lage en helt ny film, med bedre locations!

Er det bare meg eller er det vanskelig å lese sort skrift på mørkeblå bakgrunn? Ser ikke helt hensikten med å gjøre det så vanskelig for publikum... Lyssablene eller hva det nå heter ser jævla fett ut, en smule oppbrukt, men hovedproblemet er at det er for lite variende sabelfekting. POV av jenta som våkner opp ser unektelig fett ut, hvordan har du gjort dette? Dette må du lære meg, og eventuelt andre som ikke kan det. Du mangler forresten reallyd og kontentum, dette er helt fraværende og får traileren til å føles som en musikkvideo, en særdeles dårlig musikkvideo. Jeg skulle tillatt denne måten å bruke musikken på hvis traileren var mye kortere, flere raske klipp og ingen annen lyd enn musikken. Tror faktisk jeg har sett en trailer som er slik med nøyaktig samme sangen... Forresten halvnæren av fallet på slutten av traileren ikke klippet riktig, det burde vært kortere, eller så burde dere ha ofret mer for fallet. Man må alltid ofre noe for film, helsen kommer i første omgang, bare spør Bruce Campbell.

Ellers kan jeg nevne det jeg alltid nevner:
    - for lite nærbilder
    - for mye stativ (kanskje nødvendig for lyssabler?)
    - kjipe utsnitt
    - filmen din har ikke blitt rated R (jeg nevner ikke dette hver gang...)
    - ikke så mye mer jeg kommer på siden det er en trailer

Det skulle ha lagt inn masse usaklig teit dialog som ingen skjønner noe som helst av, ettersom at det ikke er trailer til en faktisk film, så kunne dere ha kommet unna med det uten at noen ville klagd. Jeg ville syns det var fett hvis de sa masse teite ting, det ville ihvertfall hjulpet på en ellers dialogløs/monologløs trailer.

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Skogn
    Svar
    24

Sitat Opprinnelig postet av jasonX
    Lord of the Rings - The Two Towers - Main Theme - Requiem for a Dream

Det er sangen
    Sangen er ikke fra Lord of the Rings, den er fra filmen Requiem for a Dream.
    div align="left">
    </div>

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Denne versjonen er ikke i Requim for a Dream, det er en remix som ble brukt i traileren til The Two Towers, og ikke i selve Two Towers.

Commander Hakvaag sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    304

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Men Hakvaag tar feil, ikke lag noe film utav dette.
    (...) Hvis det kun er det visuelle og tekniske som Hakvaag vil at skal lages film utav, kan du lage en helt ny film, med bedre locations!
    (...)
    Er det bare meg eller er det vanskelig å lese sort skrift på mørkeblå bakgrunn?
    Det er ikke det tekniske og visuelle jeg mener, jeg mener at det er fult mulig å bygge en story ut at trailer'n...
    Men da vil filmen bli en God vs Ond film, siden trailer'n er basert på Star Wars

Jeg hadde også vanskelig for å lese det.
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Vimeo - YouTube - Twitter
    Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •