Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard Trialfilm av Merida Trial Team

Hei
    Jeg har i det siste jobbet litt med Knut Fosse og Antoine Proust med å lage en film for Merida. Etter noen shoots og 2-3 uker med slakk redigering er den ferdig.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=x9yz5NFjOIU&feature=player_embedded"]YouTube- Merida Trial Team Fall vid[/ame]

Vennligst se i HD

Det er også hyggelig hvis du kan kommentere

Isak

Krsk0
    Guest

Standard

Helt ok klippet sammen, men det ble litt kjedlig.

Det som trekker VELDIG ned, er musikken. (Du vet nok hvem som har brukt den før? )

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard

Nei, desverre vet jeg ikke hvem som har brukt den før.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2009
    Svar
    132

Standard

Først:
    Filmen hadde blitt MYE bedre hvis du hadde skiftet vinkler, klippet litt kjappere noen ganger og evt. lekt deg litt med DOF. Det at nesten hele filmen er filmet ifra samme vinkel gjør filmen treg og kjedelig og blandet med masse slow motion føltes det som om jeg satt og hørte bestemor holde tale. Det gikk veldig treigt.

Musikken er selvfølgelig en ganske viktig faktor og utgjør en del av filmen, så jeg ville anbefalt å velge en sang som har litt spenstighet, fart og originalitet. Noe vi ikke har hørt tusen ganger før. Hvis du har sett snowboard filmer og Bmx filmer så bruker de veldig ofte spennende vinkler, jevn og god klipping og kanskje litt klipp innimellom fra lunsj pausen e.l der en eller annen gjør noe komisk. De bruker også jevnlig HelmetCam og fisheye linser. Det hjelper til for å løsne litt på stemnigen.

Du bør gjerne prøve ut Fisheye linser, dolly og evt. HelmetCam hvis du skal lage snowboardfilmer
    Men jeg må innrømme at dette var en veldig grei film Mye bra her også

Til slutt: 0:49 - 1:08 hva var meningen med det? Og hvilket kamera brukte du?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard

Takker for svar.

Faktum er at dette er en trialfilm som skal vise sykkelferdigheter istedenfor syk klipping og effekter.
    Jeg har faktisk brukt fisheyelinse på VELDIG mange klipp
    Dolly blir det neste jeg lager, er enig av det er nesten et must.

Ble som det ble, men det jeg hadde å jobbe med, dvs to HELT forskjellige syklister, måtte jeg velge noe som ikke passet perfekt til noen av dem.

det mellom 59-1:08 var bare noe kødd for å vise hvor sykt manøveren egentlig var (punkterte men hoppet alikevel videre)

Jeg brukte et Sony HDR-SR11.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard

Jeg synes du har fine bilder på starten, spessielt introduksjonen. Dette synes jeg taper seg litt etterhvert, lite veldig gode komponerte bilder.

Nå kjenner jeg ikke til målgruppen da, men jeg kan tenke meg at det er for de som er veldig interessert i sånn type sykkling?

For meg da som ikke er særlig interessert, så blir dette veeeldig lang drykt! jeg savner noen stemmingsbilder innemellom, noe som bryter opp det tungemønsteret. Det kan med fordel klippes mye ned. Jeg kan sammenligne det litt med skifilmer, hvor det er veldig flinke til dette. Flere timelapser hadde gjort seg. Flere nær bilder av ansiktene, slik at vi jeg som seer vet mere hvordan de har det. Men først å fremst, kill your darling! kutt ned på bildene. Eller kanskje du måtte ha med så mye?

tjener du penger på dette? i så fall, har du tilatelse til å bruke alt av musikk? Jeg spør fordi jeg er nysgerrig. Jeg synes det er veldig vanskelig å finne musikk når det ikke lenger er non-profit.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard

oisann, nå ble det to svar som ble akkurat likedan nesten.
    jaja.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Ikke sikkert at en remiks av Amelie-musikken er det rette for en sykkelfilm. Dette er en ganske kjedelig video. Måtte pause mange ganger og romstere litt på Facebook innimellom for å komme meg igjennom. Mer utsnittsforandringer og raskere klipp er nok et must, det samme gjelder musikken som må være mye mer upbeat. Husk at de samme reglene for hva som er spennende gjelder i slike filmer som i fiksjonsfilmer. Du må skifte mellom utsnitt for å skape nærhet og ha muligheten til å klippe mellom det og totaler for å kunne ha en klipperytme som gjerne er tilpassa musikken. Og du må lure deg til å få til litt dramaturgi i det. Jeg liker heller ikke de svarte rutene du har klipt inn der, ser bare feil ut. Generelt en dårlig video - det er mange måter å få dette bedre på. Det er egentlig likegyldig om du skal vise sykkelferdighetene eller ikke, det er ingen unnskylding for å kline sammen noe dritt uten feng og rytme. Du kan klippe det mer som actionsekvenser hvor du likevel se tydelig hvordan triksene er utført - kanskje til og med bedre, og samtidig holde oppe en viss fart og spenning. Hvis det man filmer egentlig er litt kjedelig, så er det jo enda viktigere med klipperytme og foto. Man kan ikke komme hjem fra sjakkstevne med verdens kjipeste film og bare unnskylde det med at sjakk er kjedelig å se på - det er elendig regi. Man må bruke det man har til å lage noe bra.
    Sist endret av Kenny Wang; 6th December 2009 kl 21:27

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard

Musikken har jeg fått lov til å bruke. Jeg fant det på www.urørt.no
    Jeg tjente ikke penger på dette nei, da hadde jeg nok gjort det en god del bedre.

Elendig regi. Jaja, der var jo ingen regi. Jeg hadde én dag med knut når jeg egentlig ikke konsentrerte om filmingen ettersom jeg syklet selv. Så ja, det blir mye dårlig, men jeg fikk beskjed av syklistene av å ha med nesten alt.

Ikke for å ha noen spesielle unnskyldninger, men sånn ble det bare.

Krsk0
    Guest

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. trial film
    Av tassgeir i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 16
    Siste tråder: 11th September 2008, 00:11
  2. Adobe After Effects CS 3 trial ute!
    Av OlaHaldor i forumet Programvare
    Svar: 12
    Siste tråder: 17th April 2007, 09:36
  3. Oppfølger til Team America coming soon!
    Av hasseB i forumet Generelt
    Svar: 3
    Siste tråder: 6th December 2006, 15:50
  4. HEEEEY!!! GASS OG TRE JO! (the team & THE MOVIE!!!)
    Av Krutt-kim i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 9
    Siste tråder: 16th September 2006, 21:15
  5. team
    Av Freddern i forumet Generelt
    Svar: 5
    Siste tråder: 16th January 2005, 17:39

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine