Viser resultater 1 til 10 av 10
    Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard Trip 2 - Se filmen!

Endelig er Trip 2 ferdig.
    Vi spilte den inn for en stund tilbake men ble lagt til side pga
    jobb og andre prosjekter. Men nå er den på nett.
    Lenger ned finner du link til youtube. Jeg er faktisk fornøyd med hvordan
    filmen ser ut på youtube. Dessverre har jeg ikke klart å finne ut hvordan jeg kan laste opp mer
    enn 10 minutter. Derfor er filmen i to deler.
    (EDIT: La nettopp merke til at den ene delen faktisk er mer enn 10 min. Så jeg skal prøve å laste opp hele filmen)

Trip 2 handler om en småkriminell snekker som blir utsatt for enorm fristelse.
    Filmen ble spilt inn over en helg og alt ble gjort på veldig kort tid.
    Det er mye jeg gjerne skulle gjort annerledes. Men med tanke på hvor sinnsykt kort tid
    jeg hadde så er jeg fornøyd med hvordan det ble.

Jeg håper noen tar seg tid til å lese all dritten jeg skriver og ikke minst se filmen.
    I tilfelle, sleng gjerne igjen noen ord om filmen.

Trip 2 - Del 1
    http://www.youtube.com/user/StianSve.../1/1Pm-KUrPugk

Trip 2 - Del 2
    http://www.youtube.com/user/StianSve.../0/llWIMglwO3g

De av dere som ikke har sett Trip 1 kan se den her:
    http://www.youtube.com/user/StianSve.../3/AOrKoSH9-r0

Enjoy.
    Sist endret av StianSvendsen; 9th April 2010 kl 05:01
    Laks

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard

De'r nei.
    Ikke ha teit grønn bakgrunn med hasjblader. Du må seriøst få noen på lyd. Er jo nesten dårligere lyd enn på Bunker. Lange traurige klipp. Hva med feks noe fiffig musikk som gjør det hele mer interessant å se på? Jeg ville fjernet den ubrukelige støyen av bilmotor eller hva enn det er, dubbet stemmen (det har du vel gjort?), slengt på noe stilig musikk (man får alltid tak på noe man har rettigheter til), droppet starten med politibilen, lekt meg litt med hastigheten, og sørget for at begge to kjørte ut av klipp samtidig. Kanskje også funnet et annet location for den scenen...

Hvorfor har dere vindusviskerene på? I don't see no rain. Oi. Se her ja, 2.5 min utti kommer musikken du burde begynt med. Man må fenge folk fort. Det ville vært mye bedre om du gikk rett på dette etter 24-7 klokka. Rett på musikken, ikke noe plagsomt støy fra bil, også kunne du feks gjort noe artsy med hasjbladene og hatt det som blir dubbet tekstet på skjermen i samme stil som introteksten. En annen kjørelyd ville gjort seg! Denne er grusom å høre på og bare plagsom sammen med musikken. Er det varmeannlegget som lager den lyden? Det er ikke akkurat så mye dialog hittil, dubbe dubbe dubbe. Så høres det kulere ut!

Jeg får ikke følelsen av at han virkelig har lyst på dopet. Det er bare sånn, ja så stopper vi her i skogen, går bak i bagasjerommet og fikler litt med varene... Nå bygger det seg opp litt stilig. Er det meningen at det skal se ut som om noe er steinhakkegalt med interlacinga i de "syreklippene"? Her burde du gjort noe skikkelig fiffig med fargene så de står ut for seg selv. Det eneste som er synd, siden det faktisk er litt kult og du har brukt en kul lyd/musikk, er at det går tilbake til den jævla billyden. Meget dårlig utført product-placement. Her burde flaska vært snudd andre veien slik at man ser tydelig at det er Coca-Cola, selv om de fleste sikkert ser det likevel. Jeg mister mer og mer interessen mens jeg ser på dette... den bilen må du få dumpet. My ears! Jeg skjønner ikke helt hva man har ventet så lenge på her, var den ikke ferdig filmet da du kom med trailer/teaser sist gang? Det er jo ikke gjort noe spesielt fiffig i klippen og ikke har du dubbet noe. Har du tatt til deg Dahls postprod egenskaper? Ahhh, bilstøyen er borte og kul musikk har ankommet. Hva er snirkleriene du har klistret inn i spyet hans? Det ser jo bare teit ut. Hmmm, dette blir mer og mer om til hva jeg tenker mens jeg ser filmen istedenfor en tilbakemelding. Jeg stopper jo faktisk opp hvert tiende sekund for å skrive hva jeg syns. Nå ble det ihvertfall kult, men bilstøyen er tilbake. Hva skal du med den når den er så plagsom å høre på? Ser forresten virkelig syre sånn ut? Han bommer veldig på hånda si når han slår med hammer'n gitt.

Dette ville faktisk vært veldig bra om du dubba all lyd. Det er ikke spesielt vanskelig når du har så lite dialog. Så blir hele opplevelsen mye mye mye mye bedre. Faktisk noe av det bedre og mer interessante man har sett fra din side på lang tid. At vinduet faktisk knuser ser dritfett ut. Det er potensiale her. Det er kanskje bare feil kar som klipper.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2010
    Svar
    79

Standard

Får skrive litt jeg da, kan nok desverre skrive mye negativt, men kan skrive de tingene som jeg synes var veldig imponerende forhold til åssen var filmen og laget osv.
    Men ja, det med alt dopet ogsånt, det var kult at dere har tatt og tapet inn masse og lagd mye, sånn at det ikke bare er litt. Skjønte ikke helt hva den siste tingen som nesten så ut som frimerker var, men som jeg forstod så hadde det noe med syre å gjøre? Ihvertfall var de tingene bra, det var også bra - selv om settingen ikke var særlig, så var det kult at dere hadde med politi med blålys. En annen ting var at dere hadde blod, og det var bra at dere hadde ganske realistisk blod når det gjelder fargen. Er en del amatør filmere som har så lystblod. Tingen til slutt var at det når vinduet knuste, regner med at dere knuste det på ordentlig, det var ihvertfall sykt kult å se på, ekstremt tøft!

Ellers var det en grei film, skjedde ikke sånn altfor mye. Ett tips kan jo være at dere kutter ned litt, sånn som når han begynner å kjøre, så er filmingen sånn her:
    Kamera i passasjer sete ( Ser at han kjører )
    Kamera i baksete ( Ser at han snur seg )
    Kamera i passasjer sete ( Ser at han kjører )
    Kamera i baksete ( Ser at han snur seg )
    Ikke sant, det skjer det samme 2 ganger, og var veldig mye av det samme som helt fint kunne ha blitt kuttet ned. Men som sagt, bare ett tips.

Stå på!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Takk for at du delte tankene dine Dahl.
    Her svarer jeg på spørsmålene dine.

droppet starten med politibilen:
    - Jeg valgte å bruke klippet på starten for å øke spenningen i filmen.
    Fordi publikum da har i bakhodet at han trolig stoppes av politet. Det fører da også til en mindre forutsigbar slutt.

Hvorfor har dere vindusviskerene på? I don't see no rain:
    - Det regnet litt. Så vi måtte la vindusviskerne gå for å filme gjennom ruta.
    Og da valgte vi å bare la dem gå i håp om at det kom frem på filmen at det faktisk regnet.

Er det varmeannlegget som lager den lyden?:
    - Ja. Vi måtte ha på varmeanlegget for at bilen ikke skulle dugge.
    Med shotgun mic inne i bilen så høres det helt jævlig ut ja.
    Men filmen var et veldig raskt og spontant prosjekt og bærer nok preg av lav prioritet.

Jeg får ikke følelsen av at han virkelig har lyst på dopet:
    - Det må nok jeg ta skylden for. Det er nok bare slapp regi. Grunnen til at det ble sånn er fordi jeg ville at det skulle virke som om han nølte med å ta det fordi han vet at det ikke er så lurt. Så jeg fokuserte nok mer på nettopp det enn på selve fristelsen. Og når jeg tenker over det i etterkant så er det jævla kjipt.

Ikke ha teit grønn bakgrunn med hasjblader:
    - Jeg brukte opprinnelig de samme tekstplakatene som jeg gjorde i traileren. Svart bakgrunn med røyk. Men jeg syns det ble så kjipt og det så jo ikke bra ut heller. Så jeg ville sprite det opp litt. Og siden det har blitt satt av lite tid til prosjektet så ble det løst på en rask måte. Og jeg ville ha en småcheesy tekstplakat.

Er det meningen at det skal se ut som om noe er steinhakkegalt med interlacinga i de "syreklippene"?:
    - Det la jeg ikke merke til før jeg så den på youtube. Jeg aner ikke hvorfor det ble sånn. Det ser helt konge ut på tven her hjemme. Så er litt frustrerende at det ble sånn på youtube. I simply cant explain it.

Meget dårlig utført product-placement:
    Det gir jeg faen i.

At vinduet faktisk knuser ser dritfett ut:
    - Ja. Vi knuste vinduet med hammer. Men skrotingen som knuste ruta reiste seg opp etterpå og trynet hans dukket opp midt i bildet. Så vi filmet det på nytt på andre siden for å speilvende det i etterkant. Jeg endte opp med å bruke det første klippet, jeg bare klippet tidlig nok til at man ikke så trynet hans. Men det er altså grunnen til at begge siderutene er knust på slutten av filmen. Dårlig planlegging. Men kan vel si at kula bare gikk rett gjennom. Denne scenen skulle egentlig være helt annerledes og mye mer brutal. Men vi hadde så sinnsykt dårlig tid. Så jeg fikk det ikke helt som jeg ville.

den bilen må du få dumpet:
    Etter innspillingen var ferdig kræsja jeg bilen inn i masse dritt, slo den med slegge/hakke, tente på den, knuste alle rutene, reiv løs en dør osv osv. Deretter ble den hentet av vrakhandlern.

Jeg skjønner ikke helt hva man har ventet så lenge på her:
    - Som jeg skrev øverst i tråden her så har filmen blitt forsinket fordi det ble lagt til side pga jobb og andre prosjekter.

Hva er snirkleriene du har klistret inn i spyet hans?:
    - Det er bare noe dritt jeg slang inn for å teste det ut. Men jeg lot det bare være der fordi jeg syns det så lættis ut.

Ser forresten virkelig syre sånn ut?:
    - Ja. Blant annet. Syre er egentlig flytende. Og en brukerdose er på bare 250 mikrogram. Som er helt sinnsykt lite. Og kroppen kan ta det opp med bare fingertuppene. Men vanligvis blir det inntatt oralt. Det tilsettes lsd til for eksempel frimerker, papirlapper, gelatin og sukkerbiter. Men jeg valgte et litt mer trippy design.

Det er kanskje bare feil kar som klipper:
    - Det tviler jeg ikke på.

Ja. Det var det meste.
    Men nå har jeg et spørsmål til deg Dahl.
    Forstår du hvorfor han kaster opp den første gangen?
    Laks

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Takk for kommentar mwftw.
    Skriver litt tilbake til deg jeg da.

Skjønte ikke helt hva den siste tingen som nesten så ut som frimerker var:
    - Det er lsd. Også kalt syre. Du kan lese mer om det i svaret jeg skrev til dahlskebank.

bra at dere hadde ganske realistisk blod når det gjelder fargen:
    - Vanligvis bruker jeg bedre blod enn dette. Men når det er lite budsjett så bruker jeg en billig løsning. Jeg bruker solbærsirup blandet med sukkerkulør. Det ser helt jævlig ut helt til du blander det med sukkerkulør. Men det er fin løsning om man blander det riktig.

det skjer det samme 2 ganger, og var veldig mye av det samme som helt fint kunne ha blitt kuttet ned:
    - I korte filmer som det her så liker jeg å ha noen korte "pauser" hvor publikum selv kan danne seg noen tanker. På den måten gjør det mer spennende for seg selv. Filmen er med andre ord ikke ment for folk med dårlig fantasi. Da blir det bare kjedelig med "pause" tenker jeg. Men uansett, greia bak det er at publikum får tid til å leke litt med tanken rundt karakteren, situasjonen og omgivelsene. Ettersom det ikke er nok tid i en kortfilm til å kunne fortelle alt visuelt.

Nok en gang, takk for kommentar.
    Laks

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard

Sitat Opprinnelig postet av StianSvendsen Vis post
    Men nå har jeg et spørsmål til deg Dahl.
    Forstår du hvorfor han kaster opp den første gangen?
    Nei. Det slo meg ikke som noe spesielt i det hele tatt. Var det fordi han satt i samme bil som deg?! Siden jeg ikke er spesielt dreven i narkofaget så antok jeg at det bare var et typisk problem man får når man inntar narkotika.

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Det hele minnet meg faktisk en del om "Brick", hvis du har sett den filmen. Kanskje spesielt denne karakteren som skyter inn sidevinduet på slutten.

Ting jeg liker:
    - Mye av filmingen er fin.
    - Blod, knuste ruter, spy og hammer.
    - Syretrip.

Ting jeg ikke liker:
    - Har vansker for å akseptere denne mannen som protagonist. Mitt inntrykk er at han er en latsabb som er ute etter raske penger, men som ikke klarer å motstå fristelsen. Jeg får ingen sympati for ham og synes det er helt greit at han blir skutt.
    - Settingen. Synes det hadde vært kulere om det skjedde midt i en by, eller noe, men det verken tjener historien eller er lett å få til. Likevel skulle jeg ønske filmen var litt mer interessant rent visuelt.
    - Filmen oppfattes mer som en skildring enn en historie - noe jeg ikke liker selv, men som andre sikkert synes er kult.

Det var interessant å se hvordan dere filmet inni bilen, da jeg selv skal gjøre det på mandag, så det var kanskje derfor jeg satt gjennom hele filmen, fremfor å finne ut om fyren ble tatt av politiet, eller ikke.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank Vis post
    Nei. Det slo meg ikke som noe spesielt i det hele tatt. Var det fordi han satt i samme bil som deg?! Siden jeg ikke er spesielt dreven i narkofaget så antok jeg at det bare var et typisk problem man får når man inntar narkotika.
    Karakteren tok en dobbel dose av lsd. Og når man tar for mye kan det føre til synestesi, som blant annet en del autister har. Synestesi gjør at sansene blandes. Man kan se lyder og smake ved å berøre.

Når han loker med rattet så er det fordi han smaker rattet.

Forstår du nå hvorfor han kaster opp den første gangen?
    Laks

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Allright.
    Jeg prøvde å forklare Dahl hvorfor karakteren i filmen kaster opp den første gangen.
    Det tok sin tid, men han forsto det etter hvert. Jeg forstår at visse ting ikke er almennkunnskap og jeg ønsker derfor å forklare en ting.

Synestesi.
    Synestesi er utbredt blant autister.
    Men det kan utvikles ved å innta en større dose LSD.

Synestesi vil si at sansene blandes slik at man kan se lyder, smake ting man tar på osv.

Karakteren smaker da altså sin egen penis når han står å pisser.
    Det er derfor han kaster opp =)
    Laks

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

At filmen startet og sluttet med samme scene (politimannen) syns jeg var bra. Vi vet at politimannen kommer til å ankomme, men ikke når, og fungerer som en "teaser" for å se videre. Det andre er at han tar opp "sambandet/walkietalkien" (eller hva det nå heter). Jeg la merke til dette i starten av filmen, og tenkte at årsaken måtte være at han så noe annet enn en mann som bare ventet på å prate med politiet. Skytingen, knusingen av vinduet og blodet fungerte forresten imponerende bra

Filmens svakeste punkt, mener jeg er lengden på flere av scenene. De er rett og slett ikke interessante nok. Mye kunne vært klippet kortere, eller helt bort. Det at han finner disse "frimerkene" syns jeg er bra funnet på. Her ble jeg nysgjerrig på hva det var, og hva som ville skje med ham når han tok det. Desverre så skjer det ikke veldig mye, og det som skjer blir litt for ensformig og langdrygt. Finn på noe enda mer spesielt eller klipp bort en del, og kom fortere til avslutningen (som jeg likte).

Alt i alt en artig film, men som kan forbedres en del

Lignende tråder

1. Trip 2 - Teaser
    Av StianSvendsen i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 9
    Siste tråder: 28th January 2010, 11:22
  2. Filmen min
    Av Bulken i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 5
    Siste tråder: 1st June 2006, 19:23
  3. Hvor blir det av NAF filmen? NAF 2006 filmen!!!
    Av Actima i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 2
    Siste tråder: 24th September 2005, 19:15
  4. Ego Trip
    Av Hanasand i forumet Reklame !
    Svar: 11
    Siste tråder: 13th June 2005, 14:43
  5. Ego trip BURDE vunnet amandus
    Av KUDi i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 19
    Siste tråder: 1st October 2004, 08:56

Regler for innlegg