Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard Tunnelen - en novellefilm

Da er endelig min første film ferdig, og det skal bli veldig spennende å høre tilbakemeldinger Ønsker både tips til småting jeg kan endre nå på denne filmen, og mer omfattende råd jeg kan ta med meg videre til min neste film.

http://vimeo.com/14826242
    (edit: ny link til en nyere redigert utgave av novellefilmen)
    Sist endret av Superbit; 19th September 2010 kl 17:29

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Nå har antall visninger passert 50, men ingen kommentarer... Hadde blitt veldig glad hvis noen kunne delt sine meninger! Jeg skjønner at 45 minutter kanskje blir i lengste laget for noen, men gi den i det minste en sjanse! Se 20 min, og hvis du fremdeles syns den er uinteressant så må du gjerne skru av... men det tror jeg ikke du kommer til å gjøre

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard

Har du en link så jeg kan laste ned filmen? Så skal jeg se den. Noe buffring og noe forbanna drit som aldri funker i Thailand det gidder jeg bare ikke, beklager.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank Vis post
    Har du en link så jeg kan laste ned filmen? Så skal jeg se den. Noe buffring og noe forbanna drit som aldri funker i Thailand det gidder jeg bare ikke, beklager.
    Her er link.
    Fila er litt stor, så håper du har rask nedlastingshastighet. Takker for interessen

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard

Jah... neppe det. Har rask nedlastningshastighet innenfor Thailand, men utover det er det som regel bare crap. Er fileshaker kompatibel med GetRight og lignende programmer?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank Vis post
    Jah... neppe det. Har rask nedlastningshastighet innenfor Thailand, men utover det er det som regel bare crap. Er fileshaker kompatibel med GetRight og lignende programmer?
    Funka det ikke? Jeg gjorde en test, og gikk bra for meg å starte nedlastingen i hvert fall. Bare startet nedlastingen på enkleste måte (lagre som), ikke via noe annet program. Om det har noe å si at du bruker GetRight vet jeg ikke...?

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard

Nei så flott. Nå ble vimeo blokkert i Thailand. LORD!
    Jeg får ISDN-speed på den linken du ga meg. Besitter du ingen nice FTP eller noen vanlige nettsider som ikke styres av "Free File Hosters Anonymous"? Nå får jeg bare et bilde av en papegøye når jeg prøver å laste den ned...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

150 visninger og 0 tilbakemeldinger!!! Hva skjer med Norsk Amatørfilmforum!?!

Bra du er interessert dahlskebank Jeg har lite erfaring med å dele filer slik, men skal prøve å finne en bra side. Kanskje noen har noe tips?

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Jeg hadde satt pris på litt mer informasjon før jeg så filmen. For eksempel en liten pitch.

Jeg finner det nødvendig å komme med spoilers for å gi en fullverdig tilbakemelding:

Det jeg sitter igjen med etter å ha sett hele filmen er at du lett kunne laget samme historien på femten minutter - og den ville fortsatt føles temmelig lang.

Strukturmessig har en kortfilm ofte denne oppbygningen:
    1. Eksplosiv, emosjonell endring.
    2. Ytterlig presentasjon av karakteren.
    3. Karakteren tar et valg.
    4. Gammel struktur endres.
    5. Twist.
    6. Avslutning.

Nå vil jeg presse din film inn i denne strukturen:
    1. Mannen kjører ned, og dreper, hunden til kjæresten.
    2. Mannen graver ned hunden fremfor å forteller alt til kjæresten, da han er redd for konsekvensene (dette er en form for presentasjon av karakteren, da en karakter blir definert av hans handlinger).
    - Kombinasjonen av punkt 1 og 2 leder oss til tunnelen.
    3. Jeg vil si at dette punktet er når mannen bestemmer seg for å forlate bilen for å finne veien ut. Slik jeg ser det, skal de røde lysene i neste scene være... et bilde på bilen han krasjer med.
    4. Mannen går inn døren, hvor han blir rød. Her endres strukturen drastisk og sender ham inn i den ene surrealistiske opplevelsen etter den andre - som alle har en tilknytning til den eksplosive, emosjonelle endringen.
    5. Twisten er jo at han våkner opp på sykehuset sammen med kjæresten. Vi får vite at de surrealistiske opplevelsene kom fra bilkrasjet - som igjen kom fra den eksplosive, emosjonelle endringen. Derfor blir det på en måte en visuell reise gjennom hans samvittighet.
    6. Mannen velger å fortelle kjæresten at han kjørte over hunden hennes - uansett konsekvenser.

Du kan så klart være uenig i oppstillingen og tolkningen min av historien din, men om vi later som om du er enig så har det seg slik:
    Dette er historien din. Trenger du 45 minutter for å fortelle den?

Som du selv antyder, ville nok flere sett den dersom den var betydelig kortere.

Jeg synes det blir for mye effekter her og der. Det tar meg ut av filmen, fremfor å skape en mystisk atmosfære.

Lydbildet var veldig bra. Jeg kan ikke huske noen lydproblemer, og det er alltid positivt.

Mange fine bilder - men i tunnelen ble det litt uklart mange steder. Jeg hadde ikke noen andre problemer med det visuelle.

Klippingen fungerer, bortsett fra aksebruddet når han forsøker å åpne nødutgangen i tunnelen. Nå er ikke dette så farlig i en film som dette, så jeg vet ikke hvor stort problem det egentlig er.

Du nevner at dette er din første film, og da er det hele
    imponerende - uten at jeg vet hvilken relevant kunnskap du hadde før du begynte på prosjektet. Det skal godt gjøres å fullføre noe så langt uten å være glad i det du holder på med, så det er beundringsverdig.

Min konklusjon er at denne filmen har en fin kjerne og et fint budskap, men at den bruker litt for lang tid på å levere.

(Nå blir ikke dette det sammen, men om du ser nesten en hvilken som helst episode av en TV-serie med episoder på 40 minutter (eks: Las Vegas), så får du kanskje et inntrykk av hvor mye mer historie de får trykket inn på samme tid).

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Takker for meget god og utfyllende tilbakemelding SkeletonKey! Og hyggelig å høre at du alt i alt likte filmen Jeg har ingen teknisk utdanning eller lignende fra filmfaget, bare stor interesse, både i å se film, lese om film, og nå endelig laget min første film. Får jeg flere slike tilbakemeldinger som dine blir jeg lett motivert til å lage flere.

Når det gjelder lengden på filmen så forstår jeg "kritikken". Men jeg var redd en for kjapp klipp ville hindre at titteren blir dratt inn i følelsene til karakteren i filmen. Men jeg skal ta det med meg, og hvis flere her kommenterer det samme så vil jeg klippe ned flere scener. Var det forresten noen spesielle scener du syns var overflødige?

Det er mange bilder jeg ikke er fornøyd med. Men siden dette er min første film fra A til Å, så har jeg lært mye underveis, og mange av "feilene" vil jeg forhåpentligvis ikke gjøre i neste film. I tunnelen var det en superkald trekk. Jeg tror dette påvirket optikken/elektonikken i kamera, og førte til uklare bilder. Av kanskje forståelige grunner, så var desverre ikke dette scener som var så lett å få spilt inn på nytt

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •