Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Standard Vatne-plast. Tilbakemelding på dokumentar

Lagde en liten dokumentar i skolesammenheng. Kunne gjerne tenkte meg tilbakemelding på den.

http://www.eidetfilm.net/HOVEDSIDER/...tne_plast.html

Handler om bedriften "Vatne-plast" som lagde plastbåter på 60-tallet! (ikke alt for spennende men)

Hva kunne vært bedre:
    - kjedlige og lite innformative voice-over i starten av filmen. Kunne gjort det på en bedre måte.

Hva kan jeg gjøre bedre til neste gang?

PS! Tar to fluer i en smekk. Gi gjerne tilbakemelding på layouten på hjemmesiden dere nå laster ned fra (www.eidetfilm.net) Nytt design.
    Som dere ser, så er ikke den helt ferdig. Men si fra om dere finner noe bugs. Kan være på gamle browsere.
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

den var veldig bra!! :wink:

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Sitat Opprinnelig postet av kinghenna92
    den var veldig bra!! :wink:
    Takker. Vil gjerne ha mer konkret tilbakemelding. Om noen har noe å sette fingeren på
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2008
    Svar
    9

Standard Det er bestandig noe å sette fingeren på....

Først vil jeg si at det er flott at du dokumenterer lokal historie på film.
    Så til selve filmen: Inntroen burde vært byttet ut med en inntro som var mer ”maritim”, det ville gitt filmen et bedre anslag, dette handler jo tross alt om maritim industri. Bruken av de eldre stillbildene blir forstyrret av for mye bruk av ”zoom”. Det er en grei effekt for å skape bevegelse og det er riktig å bruke det i denne sammenhengen, men her blir det for mye og for raskt.
    manus, manus, manus, manus og så film

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Standard Re: Det er bestandig noe å sette fingeren på....

Sitat Opprinnelig postet av ProAmateur
    Først vil jeg si at det er flott at du dokumenterer lokal historie på film.
    Så til selve filmen: Inntroen burde vært byttet ut med en inntro som var mer ”maritim”, det ville gitt filmen et bedre anslag, dette handler jo tross alt om maritim industri. Bruken av de eldre stillbildene blir forstyrret av for mye bruk av ”zoom”. Det er en grei effekt for å skape bevegelse og det er riktig å bruke det i denne sammenhengen, men her blir det for mye og for raskt.
    Takker for tilbakemelding! Og er helt enig i de feilene du nemner. Isteden for å filme i en sving (som ikke har noe med filmen å gjøre, annet enn at det er en plass i nærheten) så kunne jeg hatt bilder av sjø og båter. Noe sant. Så til de gamle bildene. Jeg syns det ble litt mer spennende med zooming, men det går litt fort i svingene....
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

samme her. Syntes det blir for mye zooming på bildene. Ble litt ukonsentrert. Hva slags kamera har du brukt? fine bilder

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Sitat Opprinnelig postet av twintip6
    samme her. Syntes det blir for mye zooming på bildene. Ble litt ukonsentrert. Hva slags kamera har du brukt? fine bilder
    Har brukt Sony HVR-A1E :wink:
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

filmet i 25p da?

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Fin stemning, fine bilder, fin lyd, fint tema.

Klipperytmen blir litt rotete. Bildene zoomes og klippes litt for hardt iforhold til den rolige stemningen og musikken. "Jeg rakk ikke å se ferdig bildet!". Prøv deg med noen crossfades når du viser flere bilder.

Filmingen inne i skuret ble litt for kornete (litt mye gain). Litt klaustrofobiske bilder inne i skuret. Litt trang på en måte. Syntes du burde jobbet mer med bildene der inne.

Ellers flott!

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Sitat Opprinnelig postet av twintip6
    filmet i 25p da?
    Hmm. Er jeg ikke sikker på..
    Er ialefall filmet i HD så eksportert til 720p. Slet litt med å finne de beste ekspoeringsinnstillingene, men fant ut at wmv funket bra.

Sitat Opprinnelig postet av Andyax
    Fin stemning, fine bilder, fin lyd, fint tema.

Klipperytmen blir litt rotete. Bildene zoomes og klippes litt for hardt iforhold til den rolige stemningen og musikken. "Jeg rakk ikke å se ferdig bildet!". Prøv deg med noen crossfades når du viser flere bilder.

Filmingen inne i skuret ble litt for kornete (litt mye gain). Litt klaustrofobiske bilder inne i skuret. Litt trang på en måte. Syntes du burde jobbet mer med bildene der inne.

Ellers flott!
    Ja bildene kunne nok vart noe lenger og fått mykere klipp. Skal prøve å gjøre noe med det.
    Ellers så filmet jeg veldig tidlig på dagen. Så ble ganske mørkt overalt og lyset inne i naustet var ikke topp. Så måtte nesten bruke noe mer gain. Føltest ganske klaustrofobisk for meg selv når jeg var inne i naustet! Der er fullt av båter, så veldig trangt. Vet ikke helt hvordan jeg skulle gjort det bedre men..Måtte isåfall fått åpnet opp naustet.

Takk for tilbakemelding!
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •