Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    153

Standard Veien ut av Virkeligheten

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=aVidZThZu7A"]YouTube - Veien Ut Av Virkeligheten[/ame]

Filmen er laget for å vise ungdomskoleelever at man kan presentere fakta på en annen måte enn ved hjelp av veggavis eller Power point.

Vi er klar over at problematikken filmen tar opp er mer sammensatt og nyansert enn hva filmen forteller, men rammen var 3 minutter, og målgruppen er 9.klassinger. Derfor er tablåene overdrevet og satt på spissen.

Idé & Musikk:
    Ørjan Olsen

Tegninger, Animasjon & Redigering:
    Stian A. Olsen

Gi gjerne tilbakemelding her eller på youtube... Er ikke redd for konstruktiv kritikk!

S.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Forstod egentlig ikke handlingen, hva skjedde (prøvde du og formidle et budskap med denne filmen?)? Jeg kan si at som 13 åring var det ikke mye ut av filmen og hente, men filmen var godt laget, mangler bare litt på story

Dilorko
    Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
    Post-production: Final Cut Studio 3
    Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Sandefjord
    Svar
    164

Standard

Har ikke annet noe særlig å si uten om at teksten var litt for liten.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Jeg likte animasjonen og musikken. Det var en særegen trist stil over hele greia som man nesten bare får med animasjon. Den var stilistisk og poetisk uten å teskje-mate seeren.

Jeg tror ikke teksten er for liten om man ser det på en TV. Jeg så godt selv på en liten Youtube-rute, men man vil jo gjerne ikke nå ut til de svaksynte slik at de heller tar livet av seg og ikke fører de svaksynte genene sine videre.

Slutteksten sier jo ikke en dritt. At nesten halvparten av selvmord blir begått i ruspåvirket tilstand betyr jo ikke nødvendigvis at de er årsaken - det trenger ikke bety mer enn at folk som vil ta livet av seg gjerne ruser seg først fordi de er lei og vil nyte noe før de dauer eller at folk som er villige til å ta livet sitt generelt er svakere mennesker som gjerne også driver med sentralstimulerende midler.

Jeg tror uansett du når fram med budskapet og lager noe som en niendeklasse faktisk vil finne ok og ikke kleint eller formanende.

Lieutenant Junior Grade TordTorden sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Svar
    49

Standard

Jeg så meningen i filmen og skjønte poenget. Alet før var bare en rekke bilder i svarthvitt men det forsterket bare budskapet på slutten. Er 12 år og skjønte dette faktisk
    "Det du tror ikke går, vil du en dag klare"

Lignende tråder

1. "solbeskytteren" er i veien ARG hjelp
    Av Fredo i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 4
    Siste tråder: 16th October 2008, 16:57
  2. Trailer - "Veien Til Frihet
    Av Alfen92 i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 18th April 2007, 05:26
  3. Veien til å bli regissør?
    Av plastfugl i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum