Ekstremt bra :P Kunne jeg brukt litt av filmen, i en sketsj om svenske piloter?
Men jeg skulle helst hatt det konvertert til noe annet enn Quicktime-format
Hoi! Har strevd litt med å få batcha HDV-materiellet - akk - det gikk smått om sen slik til at jeg ble ferdig med en første klipp.
Har tenkt å fargegradere bildene og gjøre mer ut av farger og kontraster. Enn så lenge, kan dere kose dere med denne!
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=C3IhUJEncG8]På YouTube[/ame]
I QuickTime-versjon - 15mb
Ekstremt bra :P Kunne jeg brukt litt av filmen, i en sketsj om svenske piloter?
Men jeg skulle helst hatt det konvertert til noe annet enn Quicktime-format
Idiotika
Ikke aktuelt uten honorar![]()
veldig tøft å se igjen "fugern fra helvete" (Sovietiske heli.... husker ikke hva den heter)
har ikke sett den på lenge!
jævelig tøft filma med god kvalitet!
he meaning of justice can change from one day to the next.
A professional solider never brings justice into the battle.
So long as we remain loyal to our side, soliders like us need nothing to belive in.
Den heter Hind. Det var to stk. Hind der - den ene var i lufta, den andre stod utstilt på bakken, og var malt i sort, med tiger på sidene.
Det er forøvrig den sorte Hind'en du ser i det første klippet etter seakingen !![]()
Ja selvfølgeligOpprinnelig postet av OlaHaldor
Men nei.. Får vel filme litt selv. Det var bare en filmsnutt av et fly jeg trengte :wink:
Idiotika
Etter en kjapp runde i Color har jeg gjort litt lett fargegradering av sekvensen.
Personlig syns jeg det var prikken over i'en for å gi litt mer action-preg.
For de som har interesse av det, her er veien mot ett av klippene i sekvensen.
Fargegradert versjon - QuickTime
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=bNdh8YcCXHU[/ame]
Ikke verst den videoen der, selv om det ble litt for hurtig klipping for min smak. Men hvordan er det å jobbe i color? Har hørt mye bra om det, men er det så store fordeler at det overgår å bare gjøre det i AE?Opprinnelig postet av OlaHaldor
www.kumlokk.no
Film- og videoproduksjon
Det er som man ser det. Syns du at AE gir deg det du trenger er det jo fint. Jeg syns Color virker utrolig spennende, og blir jo etterhvert mer vanlig å finne i post-produksjonshus, der det allerede er en Final Cut-workflow. I og med at Color overtar for Final Touch, fungerer med alle de kjente og kjære kontrollpanelene, ser jeg ikke bort i fra at det er fullt i bruk store deler av FC-verden, når Apple gir ut en patch eller to for å fikse småting.
AE vs. Color.. Tjæ.. Kan nesten ikke sammenlignes helt på en måte, i og med at du kan gjøre veldig mye med blendingmodes, matter og sånne ting i AE. Color jobber jo KUN med farger, og du har et utrolig vanvittig hav av muligheter bare innen det. Skal du ha noe helt konkret, helt KJAPT, kan du sikkert bruke AE. Men vil du gå mer i detalj og fintune, bruke scopes for å se at du ikke går over hvitnivået som de aller fleste TVer går helt i spinn av, kan det kanskje være kjekt å bruke Color - om du da ikke har en god plugin eller scopes som er tilkoblet kjeden som kjører bilde ut..
Søk litt rundt, så finner du noen videopodcasts som tar for seg Color.![]()
Bokmerker