Utrolig kjip oppgavetekst, men jeg syns du løste det bra. Mange fine klipp.
Dette er den obligatoriske opptaksprøven for alle linjene ved Westerdals.
Oppgaven lød: Vis oss "ingenting" - Fortell, tegn, bygg, formgi, vis bilder/film.
www.youtube.com/watch?v=l3nZNtoSHAU&fmt=22
www.kkbfilm.no
www.vimeo.com/user3576675
www.youtube.com/fullbartender
www.bagamoyo.no
Canon 7D
SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
RÖDE NTG-3
BACHTEK DXA-6A
MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
Steadicam Merlin
Utrolig kjip oppgavetekst, men jeg syns du løste det bra. Mange fine klipp.
www.kkbfilm.no
www.bagamoyo.no
Canon 7D
RÖDE NTG-3
BACHTEK DXA-6A
Steadicam Merlin
Dette er jo helt klart mye mye mye mye mye mer enn ingenting. Off. Jeg hater designforandringer.
Jeg tolker kommentaren din som en negativ en.. kan du utdype deg?
Får å vise til "ingenting" trenger man jo et kontra, så her har jeg prøvd å frem både konkrete og abstrakte eksempler som henviser seg til ulike definisjoner av "ingenting".
Men setter pris på tilbakemeldingen! =)
www.kkbfilm.no
www.bagamoyo.no
Canon 7D
RÖDE NTG-3
BACHTEK DXA-6A
Steadicam Merlin
Første gang jeg så den var den bare forvirrende og rar, men etter og ha sett den flere ganger og lest hva du mente med den liker jeg den bedre.
Det eneste jeg ikke likte var, det med han som var død? En blanding av at det hadde litt billig og ikke helt gjennomført effekter vist jeg kan kalle det det og jeg greide ikke helt å forstå hvorfor det var ingenting.
Vist jeg skal si noe jeg veldig likte så var det med arket utrolig bra laget!
Kanskje jeg er den sære her, men ingenting er ingenting. Alt er noe. Og foreløpig er det ingenting som faktisk er ingenting.
Men videoen er kul den.
Hadde den vært i svart-hvitt ville det sikkert minnet meg enda mer om videoen i The Ring, og Eraserhead. Eller hva enn det er jeg tenker på. Det er ihvertfall mye mer enn ingenting, syns nå jeg.
Nei jeg brukte ikke mye tid på effektene i "døden delen" ettersom det var ideen jeg ville få frem; døden er en form for "ingenting" fra livets perspektiv.. liv= energi.. uten energi er det ikke eksistens.. altså. "nothingness". Jeg prøvde bare å sette bilder på det. Men fint å høre at det setter i gang tanker hos deg =)
Hehe, vurderte jo faktisk å bare send en blank tape eller 2 minutter med "ingenting".. men de er vel ute etter hva jeg kan få ut av oppgaven. Prøvde å gjøre noe originalt og som får folk til å tenke litt. Men i bunn grunn kan en ikke gjøre annet enn å filosofere videre rundt ideen om "ingenting" ettersom vi ikke har noen konkrete svar enda. Bare mange definisjoner fra 100& ulike perspektiv. I den betydning av at eksistens defineres som "noe".. betyr jo at om man først definerer "ingenting" så har man gjort "ingenting" til en form for "noe".. Altså. en kan ikke definere "ingenting" uten å motsi utfallets egne betydning. Anyhu.. jeg har hverfal fått laget noe som setter i gang en tankeprosess.. så det er gøy å få tilbakemeldinger =D
Sist endret av fullbartender; 24th April 2010 kl 15:42
www.kkbfilm.no
www.bagamoyo.no
Canon 7D
RÖDE NTG-3
BACHTEK DXA-6A
Steadicam Merlin
Bare det at folka på Westerdal gir dette som oppgave viser hvor banalt inkompetente ignorante diletanter de er. Oppgaveteksten sier litt for mye om hvor mye ingenting du kommer til å lære av dem. Hadde disse folka kunne laget film selv og ikke bare tenkt på privatskolelønn, så hadde de jobbet med film selv. Oppgaveteksten er et frampek til akkurat det du kommer til å lære av lærerne - ingenting. Det betyr så klart ikke at du ikke kommer til å lære noe, men det du lærer kommer av erfaring, dypere selvinnsikt og personlig utvikling. Det er bare en testarena. Du kan like gjerne lage filmer på egenhånd for summen du må betale for å gå på privatskole og lære like mye, kanskje mer. Den eneste grunnen til at du lærer noe er fordi du blir tvunget til å lage film og tvunget gjennom noe pensum til eksamen. For de med et snev av selvdisiplin vil jeg anbefale den autodidaktiske veien til filmforståelse. Pluss at du da selv velger samarbeidspartnere og slipper å måtte krangle med selvhøytidelige, skjerfbrukende, cafésittende sosialister som vil lage viktige samtidsfilmer.
Hehe, blir aldri lei av de "terminologiske" kommentarene dine ;D
Anyhow.. hvilken skole ville du anbefalt da? .. Å komme inn i et miljø, få veiledning og bli introdusert for et nettverk som lettere kan garantere jobb innen film på et mer spennende plan enn TV-Vestfold, ser jeg på som et fint alternativ med tanke på prisen. Jeg snakker bare utifra hva jeg har lest og hørt fra andre.. men NISS, Noroff og andre skoler er da et mye dårligere valg?
Utlandet hadde vært kjempekult, men de bra skolene i England koster alt for mye, i USA er et kjangsespill på alle plan og Danmark-Sverige har jeg ikke fått NOEN til å gi meg bra info om standarden og hva som forventes.
www.kkbfilm.no
www.bagamoyo.no
Canon 7D
RÖDE NTG-3
BACHTEK DXA-6A
Steadicam Merlin
Bokmerker