Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 20

Tråd: Volt TV

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard Volt TV

Hei. I kommunen min er det et Aktivitetshus, vi lager vår egen nett-tv hvor jeg er da teknisk ansvarlig. Jeg vil liste opp alle episodene nedover her, og har lyst på ros/ris på filmene. Se gjerne alle filmene som er lagt opp til nå, før du kommenterer.

Episode 1:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=tRtrCYcpsTM"]YouTube- VTV første program[/ame]

Episode 2:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=HTx4cmsAO7Y&feature=related"]YouTube- VTV Episode 2[/ame]

Episode 3:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=HKA7u0lGZNg&feature=related"]YouTube- VTV Episode 3[/ame]

Episode 4:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=L-MtXSKeDNU&feature=related"]YouTube- VTV Episode 4[/ame]

Episode 5:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=lDwI0nGyt-w&feature=channel"]YouTube- VTV Episode 5[/ame]

Episode 6:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=kppWbzTsh4A&feature=channel"]YouTube- VTV episode 6[/ame]

Episode 7:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=uYKNmUxgr5k"]YouTube- VTV Episode 7 ~ Plateslipp[/ame]

Det var alle til nå.
    Sist endret av dilorko; 12th December 2009 kl 22:28
    Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
    Post-production: Final Cut Studio 3
    Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Jeg klarte bare så vidt å se den første episoden, og det klarte seg lenge. Det er det dårligste fotoarbeidet jeg har sett på lenge. Grusomt utsnitt og hoder plassert helt 100 % midt i bildet. Det så ut som om fotografen satte fra seg kameraet og gikk hjem. Og vertinnen er grusom å høre og se på - hun er så self-aware at det svir og det er akkurat som hun overspiller seg selv samtidig som hun synes det er flaut. Dialoglyden var alt for lav i forhold til musikken, så jeg satt og juserte volumet hele tiden. Den tekniske ansvarlige på denne produksjonen fortjener et hardt verneskotupp i ræva ut på gata. Dette gidder jeg ikke se mer av.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Ok,, vi er alle enige at første episode sucks,, men utover i programmene (episode 5) begynner alt det å endre seg, vi har for øyeblikket en episode på vei ut, som er lagd ganske bra.. Men se episode 5, og kom med kommentar etter den...

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Her er det mye som må gjøres... faktisk såpass at jeg velger å dele kritikken inn i flere forskjellige kategorier.

Foto/grafisk
    Rett og slett grusomt. Lær deg/dere grunnleggende bildekomposisjon (blikkretning, det gylne snitt,) og bruk bevegelser mer aktivt dersom dere har mulighet til dette. Filmer dere bare med to kameraer? I så fall må kameraet som filmer programlederen nært, også brukes til å filme gjesten nært. Det ser dumt ut å bare se programlederen nært av og til, og gjesten i toskudd.

Ellers savner jeg grafikk - for eksempel superbar (navn på personer osv.) Vignetten ser ut som den er laget i iMovie eller tilsvarende program. Den er proppet full av irriterende standard-effekter som gjentar seg. Lag en ordentlig vignett i et program som er egnet til det. Vurder også å redusere varigheten på vignetten hvis dere ikke har noe bedre å komme med - heller kort og bra enn lang og dårlig.

For å få se om dere har utviklet dere, sjekket jeg episode 5 også. Foto var såvidt forbedret seg ørlige granne. Likevel mye å lære dere her. Det er ikke gøy å måtte se ryggen på noen som går. Film heller forfra eller fra siden. Ser at du har dolly med skinner - hvorfor ikke ta dette i bruk? Det øker produksjonskvaliteten betraktelig dersom det blir brukt riktig!

Vignetten var enda mer irriterende enn den første. Den lille grafikken som kommer mellom klippene på 1:15 er ikke det verste jeg har sett. Må nesten spørre om det er dere som har laget det, eller om dere bare har stjålet det fra noen?

Også greit å holde kameraet i ro og ikke kødde med det sånn som dere gjorde i klippet med rulleteksten. Da hadde jeg heller fadet ut i svart mens rulleteksten gikk, enn å bruke det. Det ser dårlig ut!

Lyd
    Først og fremst så er det alt for lav lyd på dialogen i forhold til musikken. Tenk hvordan det var hvis dere var seerne. Hadde dere giddet å sett på et program hvor man praktisk talt dør av skrekk når musikken kommer etter at man har skrudd opp lyden til maks for å høre programlederen? Hold alt på ett nivå. Bedre at alt er lavt enn at noe er lavt og annet er høyt.

I episode 5 virker det som om mikrofonen reporteren bærer på ikke har noen funksjon - hva er vitsen når man ikke hører lyden fra mikrofonen engang? Og lær reporterne deres mikrofonteknikk. Det er ikke så kjekt for intervjuobjektet å få mikrofonen stukket langt ned i halsen.

Lys
    Vurder å gå til anskaffelse av et kameralys, så slipper dere problematikken med at personene blir silhuetter pga lys bakgrunn. Ellers virker det som om dere ikke har prioritert lyssetting i det hele tatt. Det er utrolig mange stygge skygger rundt omkring som dere må få bukt med - og igjen - lys opp ansiktene! Dette trenger ikke å være dyrere enn det å gå til anskaffelse av litt kreativitet og et par arbeidslamper fra Biltema.

Journalistikk
    Elendig journalistikk, både av reportere og programledere. Lær dere grunnleggende journalistikk før dere kaster dere ut på et slikt prosjekt. Da er det mye større sjanse for at folk fatter interesse for det som skjer på skjermen. Det er ikke så greit å begynne alle spørsmål med "Jeg har hørt at...," eller stille det samme spørsmålet til alle intervjuobjekter. Programlederen i første episode er også alt for nervøs, det syns veldig godt!

Pass på at programlederen ser inn i RIKTIG KAMERA når vedkommende henvender seg til seerne!!! Veldig viktig!!
    ------------------------------

Det er enda mer man kan sette fingeren på her, men det gidder jeg ikke. Dere har nok med å ordne opp i det jeg har sagt her nå. Begynn med det, så blir det mye bedre.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Takk, skal printe ut dette og ta med på VOLT neste gang jeg er der... Du har helt rett, den kortvignetten er Motion Template. Vi jobber på ny intro. Vi har flere lys tilgjengelig, som vi prøver og sette opp, vi har også bestilt mye nytt utstyr, så lyden skal bli bedre. Problemet når vi er i studioet er tid, mange andre (inkludert meg) kan tulle mye til tider, men nå etter nyttår vil vi få mye bedre tid. Hvordan tenkte du jeg kunne bruke dolly'en?

- Dilorko

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Det er ikke nødvendigvis noe galt med å bruke en Motion template som vignett, men kvaliteten på det som er lagd av dere selv og templatene varierer så mye at det blir urealistisk.

Angående folk som tuller, så er det bare å ta de (og seg selv) i ørene og forklare de at her må man være effektive.

Dollyen kan brukes på mange måter. Ta en kjøring i toskudd mens noen snakker for eksempel - det blir fort mye mer interessant å se på. Se på videoen under for et godt eksempel. Du kan forøvrig ta og se på hele den snutten, hvordan de profesjonelle jobber med kamera. Det er mye å lære av å observere! [ame="http://www.youtube.com/watch?v=mkizDpl7x_E"]YouTube- TV2 Tabloid Interview with historian David Irving 2009 05 26 Part 1[/ame]

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Har lagt til den nyeste episoden, denne episoden er en parodi, og veldig mye intern humor...

Cadet 4 Nacky sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Svar
    17

Standard

Ser dere ikke har tatt til dere alt for mye av hva som har blitt sagt. Den siste episoden regner jeg vel med at dere ikke jobbet noe spesielt med? Et utsnitt(relativt stivt og dårlig et) hele tiden, og verten + gjester ser ikke ut til å ha noen naturlig diskusjon for å si det sånn Men som jeg sa var det vel ikke en veldig seriøs episode, og det så ut som dere hadde det veldig gøy! (Ellers var musikkvideo innslaget på slutten veldig bra, men nekter å tro at det er de samme folka bak!)

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Det var ikke de samme folka bak musikkvideoen, men den forrige episoden skulle ikke være seriøs, da lot vi et band i komunnen få slippe seg løs, og bare ha det MORRO...

EDIT:

Vel, vi i VTV, har bestemt at vi ikke vil ta veldig høyde til kameravinkler osv. men vi får en tidligere NRK ansatt, til å hjelpe oss med journalistikk. Vi har nemlig mest lyst til og være en info kanal for ungdommer i Lørenskog, og de bryr seg ikke veldig om kameravinkler og sånt...
    Sist endret av dilorko; 17th January 2010 kl 18:26

Lieutenant Junior Grade tAke sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    51

Standard

huff :/

(Melding var fort kort... bullshit)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Inverter 12Volt -> 230 volt - noen erfaringer?
    Av pylon i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 8
    Siste tråder: 18th June 2008, 00:33

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •