Den var ganske bra, bortsett fra at det var ganske mørkt noen plasser, så jeg ikke så en dritt.
en ting til. Dropp engelsken... Det er ikke noe vits i å snakke engelsk når det er et Norsk publikum.
Kule effekter innimellom da![]()
Heisann folkens.
Jeg og en kompis har brukt julestria nå i desember til å lage en film vi har meldt på i en filmkonkurranse arrangert av bark2.no, tenkte det ville vært kjekt å få litt konstruktiv kritikk på den her.
Filmen handler kort fortalt om en mann som etter kjærestens død må velge mellom å ta sitt eget liv eller å leve videre trofast mot et løfte han en gang gav henne.
Last ned eller stream filmen herfra:
Stage6
[ame=http://youtube.com/watch?v=Sht1TYk2N0Q]YouTube (grøss)[/ame]
Dump.no Lavoppløst versjon (512x288)
Jobber fortsatt med å få opp en høyoppløst versjon en plass, oppdaterer med link når det er på plass.
Tusen takk for all kritikk,
Ullteppe
Den var ganske bra, bortsett fra at det var ganske mørkt noen plasser, så jeg ikke så en dritt.
en ting til. Dropp engelsken... Det er ikke noe vits i å snakke engelsk når det er et Norsk publikum.
Kule effekter innimellom da![]()
Siden du syns det var for mørkt antar jeg du har sett youtubeversjonen. Ble litt mørkere der, se en av de andre istedet. Vi dvelte en stund rundt engelsk/norsk-spørsmålet, men kom til at vi syns norsk høres for klossete ut, og vi syns vi kunne få til ganske grei engelsk. Dessuten er jo ikke publikummet utelukkende norsk, greit nok at det var en norsk konkurranse, men vi vil nå et litt større publikum utenfor konkurransen og, og da er det norske miljøet relativt lite sammenlignet med det internasjonale. Men jeg ser poenget ditt.Opprinnelig postet av Skogslarve
![]()
Heilt grei film dette her. Engelsken var grei og truverdig, sjølv om norsk ikkje hadde vore klossete. Det blir som å seia at norske songtekstar er teite, berre fordi dei er på norsk. Det er ei grunn til at 99% av alle norske band har engelske namn og skriv alle tekstane sine på det kulturimperialistiske språket, og den er vel at stort sett alt me får inn er på engelsk. Det er berre å kasta seg uti norsken, før det vert ein einaste stor tabu.
Sidan eg har lidd meg gjennom Pearl Harbor ødela musikken alt. Det er fin musikk, men skapte berre for mange teite assosiasjonar. Prøv heller med noko litt meir nøytralt neste gong :wink:
Men absolutt ikkje verst dette her. Terningkast 4.
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Så en amatør film kalt "Hobby" på amundus sine hjemmesider. Der var det noe slikt som dette, bare på Norsk. Det hørtes ikke så værst ut heller 8)
Takk for tilbakemeldingen MiniManMusikken ja, hadde et lite håp om at de fleste ville ha fortrengt hvor den kom fra, så må bare beklage at jeg vakte dårlige minner hos deg. Husker ikke selv nøyaktig når musikken inntreffer i Pearl Harbor, så er ikke sikker på hvilke assosiasjoner du får. Beklager hvertfall det. Men det er jo slik det er når man ikke har eget symfoniorkester i hagen eller nummeret til mr. Zimmer som hurtigtast på mobilen, man tyr til det nest beste. Som i dette tilfellet er ferdiglagde scores.
Når det gjelder engelsken så kan jeg forstå meg på dere sørlendinger som snakker noe som er ganske likt bokmål og lett forståelig i det vidstrakte land. For oss bygdefolket derimot, som er vant til ufattelige mengder "hæ?" og "hva var det du sa?" når vi er på sørligere breddegrader føler vi at å spille inn den slags norskforvrengninger som voiceover kanskje ikke er helt suksess. Hadde jeg bodd i mer sentrale strøk og tilgang på noen som snakker litt mer forståelig enn meg selv, så kunne jeg ha benyttet meg av det, men fortsatt når engelsk ett mye større publikum enn bare norsk.
Har dere hørt noe fra bark2-folka?
Kjempe bra.
Jeg digget da.
Ganske bra engelsk uttalelse også.
Foto var litt dårlig til tider.
Og sangen fra Pearl Harbour ødela litt.
Men ellers utrolig bra.
Laks
"OK" ^^
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Bokmerker