Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    4

Standard 35mm adapter inverter/snur bilde opp ned?

Skal kjøpe meg en Jag35st, men leste at den snur bilde opp ned(noe som de fleste 35mm adaptere tydeligvis gjør). Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan snur jeg i så fall bilde tilbake igjen?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard Sv: 35mm adapter inverter/snur bilde opp ned?

Det er 35mm objektivet som snur bildet. Det er bare sånn det er. Du kan snu det i post, eller kjøpe en dyr flip modul som tar litt lys og bildekvalitet.
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Hvilket kamera skal du bruke dette på? Noen har innebygd flip funksjon i kameraet.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

anbefaler STERKT STERKT STERKT STERKT å kjøpe en ekstern monitor du kan ha oppå kameraet. Det gjør det vaaaanvittig mye enklere å filme, morsommere attpåtil.

Se på Ikan sitt utvalg, hvis du ikke trenger HDMI modellen kan du hvis du er kjapp få tak i en utgående modell for en relativt billig penge, rundt 6000 nå. Nettopp fått den og er storfornøyd, fantastisk bildekvalitet, og du kan flippe bilde på den ved ett tastetrykk.

SeRR, ikke undervurder en monitor. Invester

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    5

Skulle gjerne hatt en ekstern monitor ja, men det har seg sånn at jeg ikke har 6000 kr til å bruke på det siden jeg skal kjøpe litt av vært. Men hadde det vært noe billigere så hadde jeg nok kjøpt ja!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

jeg ser jo den, det er ikke småpenger det er snakk om, men å kjøpe en inverter kommer fort opp i 3-4 tusen, og den er egentlig bare negativ så vidt jeg skjønner. Du taper lys og kvalitet, og da er det ikke dumt å heller rive i 2-3 tusen ekstra å bare få positive effekter

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •