Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard 50i til 25p fps eller 29.97?

Hei
    Jeg filmer i 50i og vanligvis lagrer jeg i 29.97 ettersom det er det de fleste bruker på youtube HD osv. Uansett, jeg tenkte jeg skulle prøve å rendre i 25 bare for å prøve dette. Jeg merket da i sluttresultatet at det ikke var konvertert til progressive, men var fortsatt interlaced, som ser forferdelig ut på vanlig skjerm

Noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: 50i til 25p fps eller 29.97?

De-interlace.

Er ingen grunn til å kjøre 25fps ut som 29,97fps med mindre det skal konverteres til NTSC til tape eller DVD. Videoer jeg har lagt ut på youtube er konsekvent 25fps fordi det er det kildefilene er gjort opptak i.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

er ikke så erfaren me dette, men det er mulig i vegas sant, eller må en gjøre det før en begynner?

hadde du kunne tatt et screenshot av hvor og hvordan, hvis du bruker vegas selvfølgelig, hadde det vært til mye hjelp

evt hvordan man gjør det i premiere pro.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Modum
    Svar
    76

I premiere pro går du på export -> Adobe media encoder. Og når det vinduet kommer opp går du på output og huker av for de-interlace.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

50i og så konvertere til 29.97? Meg bekjent blir slike framerate konverteringer stort sett lite pent med mindre det gjøres i skikkelig med bra software eller ekstern hardware, Premiere og Vegas er ikke egnet programvare til gjøre framrate konverteringer ved eksport om kvalitet er viktig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •