Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Advanta jib

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Advanta jib

Good evening.

Jeg leste litt på sidene til advanta jib forleden, og ble slukt til himmelen av filmene jeg så der, hva som kunne gjøres for en ikke Grusom pris.

Noen som har den og kan anbefale den? er den vanskelig å bruke?

Så nemlig dette youtube klippet, og der får jibben slike hakkete bevegelser jeg er redd for:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=PGhpGpqGIiY&;feature=related[/ame]

andre jib-er som anbefales? har ikke sett andre med pan &; tilt hode til den prisen...

klem fredo

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard Advanta jib

Ivar aka vokteren har jo denne, og etter hva jeg har forstått så er han fornøyd med den. Selv har jeg ikke prøvd den, men det ser ut som noe veldig greie saker til en rimelig pris. Pan og tilt får du også, i motsetning til mange andre jib'er hvor du bare får tilt. Så kjør på, sier nå jeg

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Advanta jib

Sliter litt med tiilting i bevegelse, som jeg tror også han i den videoen gjør. Det må en del øving til for å mestre den. Har bare brukt den 2-3 ganger ennå, så har ikke fått testet den skikkelig ut. Men den anbefales, og er nok en av de beste i den prisklassen.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Advanta jib

ahh. Så det er noe som kan øves inn? Var redd det var noe med hydraulikken eller hva det enn er som gjør at bevegelser blir for bråe, men ser jo på hjemmesiden deres at man kan få til noen utrolig flotte bevegelser.

Da får jeg sette igang til å spare til stativ, monitor samt jibben da, koster jo en del.

btw, dette stativet her må da holde jiben?

http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...290858&;is=REG

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Advanta jib

Korrekt. Om jeg ikke husker feil er det samme typen jeg har, og som Advanta jib anbefalte.

Ang. øving, så er det i hvert fall umulig å styre den helt alene hvis du skal tilte/panne i tillegg til bevegelse. Det går, men gir ikke 100% bra bilder. Jeg har også merket at monitor er et must. Et must jeg mangler...

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard Advanta jib

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    Korrekt. Om jeg ikke husker feil er det samme typen jeg har, og som Advanta jib anbefalte.

Ang. øving, så er det i hvert fall umulig å styre den helt alene hvis du skal tilte/panne i tillegg til bevegelse. Det går, men gir ikke 100% bra bilder. Jeg har også merket at monitor er et must. Et must jeg mangler...
    Jeg har som sagt ikke brukt denne før, men det er nok ikke umulig. Første gang jeg kjørte kran, da en Jimmy Jib med fjernstyrt hode så føltes det også ut som at det var umulig å både pan/tilt, boomen, zoom og fokus på en gang, men det går for det meste fint nå! Så er nok bare en treningssak

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Advanta jib

Sikkert en del tråder fra før om det, men jeg spør likevel her:

Noen gode dollyer som kan brukes sammen med denne jiben?

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Advanta jib

http://www.indiedolly.com/htmlfolder...yFrameset.html

Hvilken som helst dolly kan brukes så lenge den takler vekta - som er en del.

Citizen
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    1

Standard Sv: Advanta jib

Jeg leste litt på sidene til advanta jib forleden, og ble slukt til himmelen av filmene jeg så der, hva som kunne gjøres for en ikke Grusom pris.
    Jeg er veldig imponert over ordforrådet ditt Fredo. Kreativitet er en viktig egenskap hos en ambisiøs filmskaper

Så til kameraet ditt. I følge Drykortechs lovnader skal man gå lenger enn det forventede og gjennomsnittlige. Modellen Advanta Jib lever ikke helt opp til de ordene, men faktisk grei valuta for pengene

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Sv: Advanta jib

ønsker meg den mer og mer sparer penger til den, men først i rekken står monitoren til Ikan som med en voksende dollarvaluta bare blir dyrere og dyrere, og jiben i seg selv er jo fortsatt dyr i forhold til sparepengene mine. Men men noen oppdrag til så glir den rett ned i samlingen min den ;D

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •