Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    10

Standard After effects?

Er det smart å gå til anskaffelse av after effects( Production Premium ) når man skal begynne litt mer seriøst med film?
    Trehytta Produksjon

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Standard Sv: After effects?

Dette kommer helt an på hva planene dine er...?
    After effects er mye brukt til spesialeffekter og til etterbehandling noe som forsåvidt er kjekt å gjøre, men det er kanskje ikke det første jeg ville ha anskaffet meg.

Hva har du pr. dags dato og hva er planene for dine produksjoner?
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    10

Har begynt med et litt mer seriøst projekt som jeg tror har et ganske godt potensialet, så jeg vil ikke "ødelegge" filmen med gamle overganger fra pinacle 7. Tenker jo å kjøpe production premium, noe som også inneholder redigeringsprogram, for film bilde og musikk og ae selvfølgelig. (valgte ae som overskrift siden jeg akkurat er ferdig med trail versjonen og ble ganske facinert av det)

Det ser jo mye mer profesjonelt ut med en fancy hjemmesnekra intro og effekter som ser ut som har kostet flesk:P samtidig med at alle programmene i pakka er kompatible med hverandre (og datan min) så jeg slipper trøbbel med det, og hvis jeg skulle få trøbbel så har jeg jo service fra adobe.

Holder en del på med musikk på fritiden og photoshop har jeg holdt på med en god del fra før, så production premium virket midt i blinken så jeg får mikset og trikset litt med diverse...
    Trehytta Produksjon

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Det er helt klart en fordel å ha hele pakka!
    Jeg brukte dette før jeg gikk over til Mac, og det kan anbefales.

Veldig deilig og kunne lage diverse grafikk i foreksempel Photoshop, og så åpne det rett i after effects eller premiere.

Bare husk å ikke overøs med effekter, kan fort se mer billig ut enn du først hadde tenkt.
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Ja jeg fikk bad vibes når du sa overganger Husk å holde deg unna disse så mye som mulig! Rene kutt er deilig deilig deilig!

Ellers er jo AE helt konge
    Coming soon...

Cadet 4
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    10

takker for svar
    ;D enig angående overganger. Greia er at i filmen skal den ene gutten tenke tilbake på noe som har skjedd og at det skulle fade ut i hvit samtidig som bildet blir deffused. har ikke manuell fokus på kameraet og det går an å fikse med en gradient blur på ae.
    Jeg vet jeg kan droppe faden og og ha et rent kutt over til "flashbacket", men jeg har på følelsen at det blir vanskelig og ikke rote til filmen med det, at det blir vansklig å vite hva som er drøm og virkelighet....
    Trehytta Produksjon

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •