Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19
    Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    5

Standard Anbefalt tilbehør for HV30?

Har tenkt å kjøpe HV30 for å filme kortfilmer og lignende.
    Komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346379 virker som en grei side for selve kameraet i hvert fall, med tanke på at jeg har hatt god erfaring med komplett tidligere, og det ikke akkurat er noe billigere fra andre sider jeg vet om (har ikke noe erfaring med servicen til fotomagasinet.no).

Jeg har lyst på et vidvinkeladapter, http://www.fotomagasinet.no/aspx/log...074&;__redir=1 virker bra, men er det andre adapter jeg heller bør vurdere?

Jeg vet at jeg bør holde meg til et merke for tapes pga. forskjellig smørestoff, men betyr det at jeg bare kan bruke feks. "Premium" til Sony, og aldri noen annen variant?
    Er det noen billig utenlandsk nettbutikk å kjøpe tapes fra? Virker nokså dyrt heromkring. Amazon.co.uk vil ikke shippe de til Norge :-\

Stativ og bæreveske er vel ganske vilkårlig? Så lenge det tåler vekten av adapter + annet tilbehør (mic?)

Noe mer jeg bør satse på? Har hørt både gode og dårlige historier om rensebånd.

Takk for at dere hjelper en nybegynner!

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard Sv: Anbefalt tilbehør for HV30?

Har kameraet selv, og er veldig fornøyd med det. Ta en titt i denne tråden: http://www.norskfilmforum.com/forum/...ic,6560.0.html
    Der har jeg posta mitt tilbehør til kameraet. Funkerer veldig fint Jeg ville ikke kjøpt den vidvinkelen du linka til, fordi den er unødvendig dyr. Ta heller en titt på den jeg har, da den gjør jobben like bra, hvis ikke bedre
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    5

Lønner det seg å handle helt fra USA, med frakt + toll? Eller er den å få kjøpt heromkring?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Lønner seg å kjøpe fra bhphotovideo. Du finner den sikkert andre steder, men jeg mener å huske at jeg regna på det, og fant ut at det fortsatt lønte seg etter frakt og toll

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    5

Hvor lang tid tok det fra bestilling til pakken var framme?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Under en uke Veldig rask levering, og ingen problemer oppstod.

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    5

Bruker Sony samme smørning på alle typer tape? Excellence, Premium, osv.? Jeg er trygg så lenge jeg holder meg til en produsent?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

må man bruke samme type tape?:S

har vekslet mellom forskjellige typer tapes så lenge jeg har vært i live og aldri hatt noe problem.

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    5

Har hørt at forskjellige produsenter bruker forskjellig olje på tapene sine, og hvis de mikses kan det skade kameraet. Men jeg vet egentlig ikke mer enn deg om det.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    85

Det er som å si at det er skadelig å bruke forskjellige typer kondomer, fordi de har forskjellig smak

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •