Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Sandefjord
    Svar
    164

Standard ang kjøp av jib

Har sett litt og vurdert å kjøpe meg en jib, men lurer på noe. Funnet et par ganske billige på ebay, med free shipping men det er bare innenfor usa tror jeg? Så hva vil det ca kosta å få den til norge?

Eventuelt andre steder jeg kan se hvor folk selger det i norge?

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    128

Standard

Har ikke noe svar, men har sett litt på jiber jeg også. Husk å tenk på
    hvordan du har tenkt til å bruke den, ettersom noen kan tiltes og andre ikke.

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

på ebay, velg "sort by" og så "sort by lowest price + shipping" Da får du vite frakta Husk at toll er på 25%!

btw, hva er en jib?
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Stavanger
    Svar
    23

Standard

Jeg sveisa en i stål med avtagbare vekter slik at man kan redusere vekta og få den til å .. for.eks tilte .. kan poste bilde og plan når jeg finner den :S

Sitat Opprinnelig postet av Oceanstudio Vis post
    Har sett litt og vurdert å kjøpe meg en jib, men lurer på noe. Funnet et par ganske billige på ebay, med free shipping men det er bare innenfor usa tror jeg? Så hva vil det ca kosta å få den til norge?

Eventuelt andre steder jeg kan se hvor folk selger det i norge?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard

er toll på 25%? I tillegg så kommer mva på 25%

herre min hatt, trodde det bare var 25% til sammen.

Gjelder dette på alle videoting kjøpt fra utlandet? Uavhengig av om det er fra B&H photovideo eller ebay?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard

Toll = der hvor de legger på momsen så det er det samme
    Kan være også en liten pris hvis tollen bestemmer seg for å gå inn i pakken din, men det er ikke så ofte det skjer

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard

Mva = 25% på alt av brunevarer/hvitevarer i Norge, dette er en innbetaling som går til staten og er en måte å kontrolere at penger går i omløp fra produsent til sluttbruker.

Toll = Er en tilleggs avgift som kan inneholde alt fra alkohol, tobakk og ferskvare avgifter. Det er f.eks fast toll på tobakk, mens f.eks roser importert fra utlandet er mye dyrere toll på sommeren en det er på vinteren, noe en kaller sesongbasert. Elektronisk utstyr er det ikke toll på.

Noe som er greit å merke seg er om en slipper å betale mva'en som er i bestillingslandet, i England er det f.eks 12%, pass da på at du får prisen uten mva når du kjøper.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Fredo Vis post
    Gjelder dette på alle videoting kjøpt fra utlandet? Uavhengig av om det er fra B&H photovideo eller ebay?
    I tilegg til the THX påpekte:

Hvis man feks. får selger til å sende som gave eller oppgi mye lavere beløp kan du slippe unna en del. Ulempen er at pakker blir sjekket og man risikerer først at pakken blir stoppet og deretter avkrevd evnt riktig mva, betaler man ikke blir pakken ikke sendt videre...at man har betalt avsender er da likegyldig for tollvesenet da man har prøvd å unndra mva.

Firmaer får igjen mva så fremt de omsetter for minimum 50000 i året, men må og legge på 25% på salg av tjenestene og evnt utstyr som selges brukt kjøpt på firma.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Christian m Vis post
    I tilegg til the THX påpekte:

Hvis man feks. får selger til å sende som gave eller oppgi mye lavere beløp kan du slippe unna en del. Ulempen er at pakker blir sjekket og man risikerer først at pakken blir stoppet og deretter avkrevd evnt riktig mva, betaler man ikke blir pakken ikke sendt videre...at man har betalt avsender er da likegyldig for tollvesenet da man har prøvd å unndra mva.

Firmaer får igjen mva så fremt de omsetter for minimum 50000 i året, men må og legge på 25% på salg av tjenestene og evnt utstyr som selges brukt kjøpt på firma.
    Jojo, litt vanskelig å be B&H sende det som en gave. men ja.

Sjekket opp noen gamle regninger sammen med far, han måtte betale for meg før jeg var fylt 18. Han sa han hadde fått 2 regninger hver gang vi hadde bestilt videoutstyr fra nett, og jeg trodde det var regningen fra B&H + et mva krav på 25%. MEN når vi så gjennom så gjorde B&H alt elektronisk, så regningene vi hadde fått var rett og slett 25% mva OG en tollavgift.

hvorfor i huleste helvete satan skal man betale så mye? Toll ble jo i utgangspunktet opprettet for at norske varer skulle kunne være konkurransedyktige i eget land mot utenlandske varer, men hvem her til lands selger 35mm adaptere og andre sære videoduppeditter?

har i alle fall ikke funnet noen norsk forhandler til en del av varene jeg har kjøpt, så hvorfor må man da betale toll?

arg. liker sånne tulleavgifter som gjør livet hardt for en ung bedrift

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Kjøp av kran
    Av fotojensen i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 12
    Siste tråder: 7th April 2009, 01:03
  2. Kjøp av kamera!
    Av Asmuld i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 10
    Siste tråder: 24th May 2007, 17:24
  3. Kjøp av utstyr