Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 3
    Medlem siden
    Mar 2009
    Svar
    6

Standard AVCHD, krav til datamaskinen

Hei,
    Jeg har fått meg nytt kamera, et hmc151 som filmer i avchd. Jeg er ny på dette formatet og merker at det er tungt for pcen min. Derfor må jeg oppgradere den, men er ikke helt sikker på hva jeg må oppgradere og hva jeg må ha for at jeg skal kunne redigere uten problemer. Vet jeg må ha en veldig god maskin for avchd, men trenger litt hjelp, slik at jeg kjøper riktig.
    Jeg bruker XP og har dette av maskinvare:
    - Hovedkort: XFX Nforce 680i Sli
    - Prosessor: Intel Core2 Duo 2.67 GHz
    - Ram: 2.75 GB Ram
    - Skjermkort: NVIDIA GeForce 8500 GT

Takk for alle svar.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: AVCHD, krav til datamaskinen

Når du skal slenge penger i ny maskin i dag vil jeg anbefale deg å gutse på. Ingen grunn til å gå halvveis - og det er heldigvis ikke så dyrt som tilsvarende maskinkraft var for noen år siden.

Neste maskinvaren jeg kjøper, og som jeg vil anbefale deg, er Intel i7. Saftig prosessor med masse kraft, og du vil nok ikke trenge å oppgradere på en stund igjen etter et sånt kjøp.

Regner med du ikke vil over en viss grense, så du får plukke litt billigere RAM eller hovedkort alt ettersom... Du får hovedkort i masse forskjellige priser som passer til i7 prosessorene, det samme gjelder RAM og skjermkort også.

Citizen
    Medlem siden
    Mar 2009
    Svar
    1

Jeg har også HMC151. Redigerer med Final Cut Pro på en Mac Pro 2x2.0 GHz Intel Xeon. Har 10 Gb ram, standard skjermkort (7300GT), ikke RAID, men god plass på harddiskene. Når jeg tar inn klippene (stort sett filmet i 720p), gjøres de automatisk om til Apple ProRes. Det fungerer utmerket. Føler ikke behov for å oppgradere maskinen, selvom den er mer enn to og et halvt år gammel. Kjenner ikke til arbeidsflyten med dette kameraet og Windows PC, men kanskje er det bedre å konvertere råfilene til et annet format før redigering?

Cadet 3
    Medlem siden
    Mar 2009
    Svar
    6

Jeg har prøvd dvcpro hd litt, men det tar stor plass iforhold til avchd, og jeg er ikke sikker på om det formatet er noe lettere for pcen.

Cadet 3
    Medlem siden
    Mar 2009
    Svar
    6

Noen som vet hvilken modell av Intel i7 jeg trenger?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Mange påstår i7 920 duger i massevis, da den kan overklokkes ganske brutalt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •