Viser resultater 1 til 4 av 4
    THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Avid og Blackmagic Design

Har rota litt rundt omkring på nettet angående disse to og har prøvd å finne noen indikator på at de vil kunne sammarbeide, men stort sett har det bare vært Premiere og FCP som er i denne båten.

Men så snubla jeg over denne her: http://www.tradingmarkets.com/.site/...0News/1950066/

Digidesign er som kjent et annet firma som er kjøpt opp av Avid og er blitt implimentert inn i Media Composer med Digidesign drivere.
    Og med den nye stilen som Avid har kjørt med den nye tenkningen sin med reduserte priser, støtte for RED og har lyst å komme inn i Premiere/FCP konkurransen så tar jeg dette her som et tegn på at det ikke er så langt vekke med støtte for Blackmagic i Avid systemer og

Dette er egentlig ren spekulasjon og Avid har egen HD/2K hardware (som igjen blir laget av en tredjepart hehe) som koster like mye som en hytte på fjellet, men etter min mening så bør Avid være modne for å åpne litt for andre tredjeparts produsenter
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard Sv: Avid og Blackmagic Design

Avid bruker allerede AJA i DS 10. Der har dem gått bort fra Nitris boksen. Isteden har man optimalisert kode og putta inn Quadro 3700 og AJA 2Ke med K3 breakoutbox, og sammen med en heftig spekket HP xw8600 som kjører XP 64bit skal dette røske litt ytelses messig. Det skal riktignok sies at DS vel egentlig er ett gammelt Softimage produkt, og Softimage er nå solgt ut fra Avid.
    [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Avid_DS_Nitris]http://en.wikipedia.org/wiki/Avid_DS_Nitris[/ame]

Om dette er noen trend fra Avid er ikke godt å si, men fremdeles syns jeg prisene på HW er litt stive fra dem. I det store for firmaer som lever av dette på heltid spiller ikke kostnaden for dette utstyret så store roller da total kost for en komplett FCP suite eller Avid suite ikke er så forskjellig, men for oss små som såvidt får det til å gå rundt derimot.

Spørsmålet er hvordan dem ser på å gi slipp på Hardware inntekt og sikkerhet. Avid tester dette helt ned på hardware nivå, hva som kan kobles på hvilke pci spor osv, dette gir sikkerhet mtp. stabiliet og ytelse, men drar og opp prisen.

For å oppnå en effektiv HD flyt må jeg trolig gå til anskaffelse av en Mojo DX i løpet av vintern...en litt rimeligere løsning for å levere HD hadde ikke skadet.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

At Softimage er solgt var nytt for meg, men regner med at Autodesk klarer å håndtere det firmaet ettersom 3D er mer deres bane.
    Har sett litt på Mojo SDI og DX, men begger koster en del peng. For min del er det interesant å kunne capture HD og monitore HD, har ikke helt fått med meg om DX faktisk kan gjøre dette. Mens SDI'en nedkonverterer HD for monitoring.
    Men det som er genialt med Blackmagic kortet er at en kan monitore ut fra After Effects også, og det lokket veldigt på meg. Pluss at prsforskjellen er rundt 30.000 kr mellom Decklink og DX. Men det kan nok stemme med at de vil satse på stabilitet og ytelse, per dags dato har vertfall Media Composeren aldri kræsja for meg.

Uansett så er disse kjøpene vertfall et år fram i tid for min del, men jeg liker å vite hva vi kan vente oss
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Avid har kvittet seg med flere av "ikke" redigerings divisjonene sine, Softimage og PCTV avdelingen av Pinnacle er solgt ut. Jeg regner med det er for å fokusere resursser på det dem kan, lage stabile og effektive løsninger for tv og filmbransjen. Tror dem har fått litt blod på tann etter at FCP har tatt bra innpå, noe som jo er bra. De trengte ett spark i ræva. De tunge kundene merker nok ikke den nye tanken gangen(fritt oversatt) så godt, jeg tror ikke pris var det det stod på for NBC når dem bygget sin Beijing løsning for sommer OL. Men for mellomstore firmaer helt ned på student og de minste betyr prisene og utviklingen som har skjedd med MC 3.0 mye.

De har og åpnet seg litt mer mtp feks. at Digital Vision sitt Nucoda HD kan jobbe mot avid løsninger, ganske mer sømløst enn hva som før var mulig. Så det er nok ingen teknisk hindring som er i veien for å bruke Aja kort i MC og, men økonomiske årsaker. De skal tross alt selge hardware, men i utgangspunktet er eneste fordelen med DX Nitris over Aja eller likende løsninger DNxHD akselereringen med hardware så man avlaster cpu. Men med 8 kjerner og stadig raskere arbeidsstasjoner kan dette etterhvert også gjøres fint av cpu.

DX'n har HD/SD SDI ut/inn, så monitoring skal vel være mulig i HD da. Kombinert med en seriell port på maskinen kan man ha full kontroll over ett profesjonelt deck, i prinsippet leie ett digibeta deck og lage master til TV sending om man føler man ikke trenger noe mer fargekorrigering enn det MC byr på.

MC er dønn stabilt hos meg og, men har fått heng en gang med aktivering av Tiffen DFX filterpakka, men det er nok pluginen sin feil og ikke Avid. Ut over det stoler jeg på at det ikke hikker om jeg blander inn 4-5 formater i SD/HD, noe det har gjort og gjør enda, en skulle gjerne hatt henda på en SDI flyt for å jobbe mer effektivt med en del eventvideo. Med bruk av flere kameraer bla. Xdcam som kun skyter HD så er man prisgitt å bruke native codecer hele veien for å spare tid, helt fram til utspilling til tape.. : Da er man prisgitt evnen tallknusevnen til maskinen med alt skaleres ned til SD og å pakke til HDV kan man glemme om man må levere på tidsfrister.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •