Viser resultater 1 til 8 av 8
    THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Avid Keyboard og Shuttle wheel....

Heisann
    Lurer på om noen har noen erfaringer med dette temaet og om noen kan anbefale forskjellige produsenter av denne typen utstyr?

(er spole, shuttle, hjulet ment som en mus i tillegg?)

Fant forresten ett firma som hadde dette (kan godt hende det er bare de som har slikt):

http://www.logickeyboard.com/shop/pr...fo.asp?id=1402

http://www.logickeyboard.com/shop/pr...fo.asp?id=1431

http://www.logickeyboard.com/shop/pr...fo.asp?id=1186

http://www.logickeyboard.com/shop/pr...fo.asp?id=1188
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Det er ikke en ekte shuttle, siden den bare simulerer tastetrykk. Men den funker helt fint.

Det er en Contour Design ShuttlePro 2. Koster omkring tusenlappen hos Video 4 i Bergen.

Det er også fryktelig hendig at du kan programmere den til hvilke programmer som helst. Alt fra dataspill til Avid til Photoshop.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Jeg kjøpte selv en gang Contour Design ShuttlePro 2, men slutta å bruke den etter at jeg kjøpte meg Avid-tastatur. Anbefaler å kjøpe tastatur fra Video4, det er et meget proft og seriøst firma som selger utstyr til proffe film- og tvfolk.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    CHRISTIANSSAND
    Svar
    53

Vil også ha et Premiere Pro 2.0 tastatur med shuttle og slikt.

Det finnes jo en billigere løsnin. Klistremerker av høy kvalitet til rundt 200 kroner. Tror det heter Sticker Keys. Tror ikke det gjør så mye at det ikke støtter norsk tastatur. Klistrene er de samme.
    ukas ink - ink all day
    Canon XM2, Premiere Pro 1.5 &; Combustion 4 should do the trick - Søm, Kristiansand S

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Har prøvd sånn klistremerkeløsning hos en kompis - syns ikke det var no særlig. Det funker sikkert å ta en rask titt på, og se etter verktøyet du leter etter, for å bli vant til oppsett osv - men det føles ikke godt mot fingrene..

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Takker for svar, snakket litt med læreren min om det i dag og han anbefalte også å ta kontakt med Video 4 (som praktisk har lager her i Bergen)
    Men shuttle wheel var vist mest siktet til de som var "pionerer" i klipping og gjorde alt med spole hjul og slikt analog før i tiden, så det var ikke et praktisk must

BERGEN

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Tja.. Kan ikke helt se meg enig i det utsagnet.

Jeg har mappa en god del knapper på enheten, i stedet for å bruke tastaturet - det er avlangt, knotete, og lett å trykke på andre knapper.

Å kunne scrubbe og spole, og i tillegg ha friheten til å bruke snarveier til f.eks. lydjusteringsverktøy, legge til default overgang eller razor - knall å ha alt på en hånd, uten å måtte bevege i hytt å pine på arma.

Må bare prøves, rett og slett.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Tja.. Kan ikke helt se meg enig i det utsagnet.

Jeg har mappa en god del knapper på enheten, i stedet for å bruke tastaturet - det er avlangt, knotete, og lett å trykke på andre knapper.

Å kunne scrubbe og spole, og i tillegg ha friheten til å bruke snarveier til f.eks. lydjusteringsverktøy, legge til default overgang eller razor - knall å ha alt på en hånd, uten å måtte bevege i hytt å pine på arma.

Må bare prøves, rett og slett.
    Det var med tanke på et enkelt analogt hjul, som på forsterkere, finst sikker andre versioner av slikt og, han hadde ikke prøvd den dingsen her vell å merke :wink:

BERGEN

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •