Side 4 av 4 FørstFørst ... 234
Viser resultater 31 til 36 av 36
    Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Standard Bærbar Mac til redigering

Jupp! Har søkt på nettet, mange som har samme problemet. Apple ga ut en fiks for dette en stund tilbake. Men den fungerer tydeligvis ikke. Er bare snakke om no bug med drivere. Så apple burde få rævva i gir å lage en ny fix.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

hvis jeg forsto dette riktig så har jeg også dette problemet.

alt stopper og et grått layer går over skjermen og ber meg holde inne start knappen for å reboote. Men jeg trodde dette problemet oppsto av azureus jeg, da den klikket mye mens jeg kjørte det, men så kom en fiks på azureus, og problemet forsvant noen dager, men nå er det tilbake.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Det er no fuck så lenge du bruker Airport.

EDIT: haha er det ikke lov å skrive fu-ck? Men alle de stygge norske ordene går ann.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Samme opplegget her, kjøpte ny Macbook Pro med Jaguar installert, og fra tid til annen må jeg restarte (hold nede power-beskjeden) tilsynelatende uten grunn.

Jeg opplever også problemer hvis maskinen går i dvale på eget initiativ. Da mister den nettverkstilknyttningen, og siden jeg har skjult nettverk, må jeg skrive inn navn og passord på nettverket etter at maskinen har vært i dvale. Fordømt irriterende!

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av jaran
    Svarer som de andre her: Bruk pengene, selv om det koster 10 000,- mer på en mac. Du får det du betaler for.

Kom med begrunnelser folkens. Dette blir bare ord mot ord i en evig lang diskusjon rundt mac VS pc.

Det er en fakta at Mac er mer stabilt en PC. Du slipper alt som heter virus, virusprogrammer, spyware og alt det tullet. Du bruker resursene til det det skal brukes til og ikke til systemresurser i registeret, programmer for å hindre virus/spyware/rydding på maskin osv.

Hvis du absolutt skal spare så mye penger på den billigste hardwaren så kjøp alt del for del og bygg del selv. Grunnen til at apple sine maskiner er dyrere, er fordi de ikke har like mange kunder som maskiner som selges med windows. HUSK: Microsoft selger ikke maskiner, de selger kun operativsystemet.
    At folk har generellt sett er inkompetente på datasikkerhet er forsåvidt sant, det fungerer ikke alltid like bra sammen med windows.

Jeg må også le litt over en dels folk naivitet rundt mac og datasikkerhet, det er ALT annet enn forskånet for trusler. Bare å slå opp i Nettverk og Kommunikasjon en gang i blandt det, Os X er god representert der sammen med Windows Xp. Men problemet ligger og i feks. Quicktime og feks. tredjepart som Flash som feks. vil kunne berøre flere plattformer. Men at det er mindre utsatt for feks. virus er riktig, og i en del tilfeller er det mer utsatt for spyware problemer om man surfer på litt obskure nettsider eller åpner ukjente vedlegg.

Vet om folk som har mye mer problemer med sine macer enn meg med mine to Hp maskiner som kjører Avid Xpress så det suser...gjerne med Photoshop og Encore oppe samtidig med litt prosjekter her og der i SD. Og andre veien....så helt enveiskjøring med problemer er det langt i fra, det er tross alt uansett produsent elektronikk det er snakk om her, til tider like lett å forstå seg på som kvinner.....:wink:

At sikkerhetshull ikke utnyttes er jo forsåvidt en annen sak, men det blir nesten som å argumentere for at Nordlendinger kjører bedre bil på vinterføre enn søringer. Det er tross alt forskjell på Apple sin rundt 7-8% markeds andel kontra Microsoft sin andel på rundt 91% av markedet for operativ systemer.

Men så var ett av mine interesseområder nettverk og it sikkerhet når jeg starta(og slutta...) med it studier...

Ellers har feks. mange resursseffektive virusprogram via feks. banken.

Men tilbake til saken, som jeg allerede har nevnt.

Windows PC er det mest økonomiske valget, OGSÅ om du vil ha kvalitet på hardware siden og relativt lite driverproblemer. Kjøper man dell/hp bærbare arbeidstasjoner(forsåvidt de stasjonære også) er MYE av innmaten klin lik Apple sine maskiner. Dog er de litt dyrere enn de aller billigste merkene, men fremdeles rimligere enn mac.

Men føler man for plattform bytte, delvis, funker jo å kjøre Xp på mac og så kjøp deg en mac...værre er det ikke.

Regner med du fikk nok argumenter nå, ellers har jeg flere på lager med litt mer tall blandet inn. Forøverig blitt relativt nøytral til osx/windows, bla. pga Color....i studio pakka. 8) Og at det spiller liten rolle om hammern er rød eller grønn....det tross alt kun ett verktøy.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Selvsagt finens det sikkerhetshull i OSX. Ikke det jeg sier. Hvor mange sikkerhethull fantes det i XP når den ko mut? har ikke tall på det, men vet det var MANGE. Disse blir fikset fordi de blir oppdaget av brukere. Selvsagt gjør apple det samme med OSX. Hvis det blir funnet sikkerhethull blir dem fikset.

Men sålenge det er sikkerhethull som ingen vet om, og ikke blir benyttet, hvordan skal man da vite at det er et sikkerhethull?

At andre kan ha mye mer problemer med sin Mac, enn du har hatt med din PC kan jeg skjønne.
    Hvis man lar en som ikke har peiliong på hvordan en en maskin fungerer, bruke Mac en uke. Og la en som kan veldig mye om datamaskiner bruke en PC en uke, sier det seg selv at PC`en kan slippe unna med mindre problemer.

Men hvis du slipper to nykommere ut, en med PC og en med Mac er det garantert at PC`en (med Windows) vil ha mer problemer enn en Mac. Jeg har brukt PC i 10 år, og hvor lett Spyware og virus kan komme inn på maskinen skal ikke være lov. Jeg kommer over utallige PC`er med windows som ser ut som et søppelhull. Derimot kan jeg si at dette aldri har skjedd meg på en mac.

Side 4 av 4 FørstFørst ... 234

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •