Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard batteriet mitt... RIP!

ok, jeg filma litt for en stund siden, og nå hadde jeg tenkt å filme litt igjen, men kameraet slår seg ikke på, jeg er veldig sikker på at det er bateriet... jeg skal dra til elkjøp å eventuelt bytte det, men spørsmålet er, hva kan være grunnet til at batteriet ikke virker? jeg har ikke mistet det eller noe siden jeg filmte sist... kanskje to uker imellom. Ja jeg slo av kameraet også etter bruk :-O

hjelp.
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Du er HELT sikker på at det er ladet opp? For sikkerhets skyld bør du lade det opp noen ganger til, eventuelt prøve flere stikkontakter i huset. Jeg vil IKKE anbefale deg å ta noe med til elkjøp, det vil ta flere uker før du får noe igjen, og de kommer ikke til å bytte noe som helst, bare "reparere"!

Har forresten batteriet vært i kontakt med vann/fukt? Kan også være at kondensasjon har formet seg inni kameraet, legg det fra deg på et normalt temperert område, vent 4 timer og prøv igjen.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    Du er HELT sikker på at det er ladet opp? For sikkerhets skyld bør du lade det opp noen ganger til, eventuelt prøve flere stikkontakter i huset. Jeg vil IKKE anbefale deg å ta noe med til elkjøp, det vil ta flere uker før du får noe igjen, og de kommer ikke til å bytte noe som helst, bare "reparere"!

Har forresten batteriet vært i kontakt med vann/fukt? Kan også være at kondensasjon har formet seg inni kameraet, legg det fra deg på et normalt temperert område, vent 4 timer og prøv igjen.
    ja kameralampen lyser når jeg lader... men det er som strømmen glir ut igjen.
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Jo de skjedde det samme med mitt!
    De sa at eg hadde lada bateriet når det ennå var masse strøm på det!
    viss du overbelaster batteriet så ødeleger du det , det gjelder og så på mobiltelefoner...
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Kommer ann på hva slags batteri det er det... Skal egentlig ikke være noe problem på mobiltelefoner og kamerabatterier som i de fleste tilfeller er Li-Ion batterier....
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Det skal vel ikke være noe problem med å lade batteriet :?
    ww.ustedalen.com

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Er kameraet nytt?

Dersom kameraet er under et år (eller 2?) og har vært på reperasjon en gang, har du rett til å kreve et nytt kamera (Eller batteri) ifølge av forbrukerloven (ting som har litt høy verdi). Elkjøp og de fleste kjedene prøver bare å reparere og reparere til tiden er ute. En slags svindel det :?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Steinkjer
    Svar
    74

bruker å si , kjøper du noe på elkjøp , å det går istykker, er det takk og farvell til varen, eller betale masse cash.. som melwasul sier, svindel, opplevd det selv.. krev så mye du kan .. å push på butikken
    hey're coming to get you barbra...

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund / Ørlandet
    Svar
    123

Et videokamera er en gjenstand som er ment til å vare vesentlig lengre enn 2 år, ved vanlig bruk. Derfor har du reklamasjonsrett som gjelder i 5 år. At et batteri slutter å virke etter vanlig bruk regnes som en mangel. Derfor vil "saken" din gå inn under forbrukerkjøpsloven av 2002

Etter § 27 plikter du deg til å opplyse om mangelen ved varen så fort som mulig, du har allikevel aldri mindre enn 2 måneder fra du oppdaget mangelen til du reklamerer. Du har etter samme § rett til å få fikset mangelen.

Selv om dette egentlig taler i din favør, så ikke tro at elkjøp kommer til å godta noe som helst. De kommer til å finne en eller annen feil du muligens kan ha begått, og vil derfor enten kreve penger for nytt batteri, eller penger for reprasjon. Har selv vært i lignende problemer, da med expert.

Tingen med disse store selskapene er at de kjenner forbrukerloven inn og ut, og de prøver alltid å lure kunden til å tro at alt det de sier stemmer. Dette gjør de helt til du forteller dem at du allerede har kontaktet forbrukombudet. Da blir tonen en helt annen, og du må belage deg på å vente leeeeeeeeeenge før de tilslutt innrømmer at de har gjort feil.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Hadde mitt lille drittkamera inne der til reperasjon for et halvt år siden. De ville først at jeg skulle betale 800 for det hele, men mistenksomt nok gikk de med en gang med på at jeg skulle få det gratis, når jeg sa jeg ikke trodde på at de snakket sant. Det tok riktignok 4-5 uker før jeg fikk det tilbake, og etter det har det fungert, fantastisk nok.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •