Du leter utvilsomt etter Panasonic AG-DVX100AE![]()
Trenger et kamera mellom 10 og 30 tusen kroner. Vet det er et veldig stort spenn, men jeg skulle gjerne visst hvilket kamera som er best i test i de forkskjellige pris kategoriene. Er så veldig usikkert hvordan pengene ligger ann når jeg skal kjøpe så jeg trenger "best i test" kameraet i mange prisklasser
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Du leter utvilsomt etter Panasonic AG-DVX100AE![]()
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Han kan da lete etter andre kameraer også! 10-30.000 er et ganske stort spenn! :wink:
Av de dyreste i denne kategorien er nok DVX-100AE det beste, men du vil kanskje ha noen billigere alternativer og titte på også?
Panasonic-serien med GS120, GS200 (240?) og GS400 er veldig bra, i litt forskjellig prisklasse (fra 7-14.000 tror jeg). Disse har alle 3 CCD brikker, men ikke alt for mye manuell kontroll. Et litt dyrere kamera som i tillegg har manuell kontroll er Canons XM2 som vel ligger litt under 20.000? Og over der i pris igjen har du jo Panasonic DVX-100AE!
Det heter XM2.Opprinnelig postet av HenrikSolberg
Har sett det helt nede i 13.000 på finn.no, med xlr-adapter.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
ops: Sorry!
Hva skal kameraet brukes til da? Noen spesielle formål?
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Skal brukes til lavbudsjetts film produksjon rett og slett :P
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Da er DVX det kameraet du leter etter. Med 25p og cine-gamma får du skikkelig film-look. Det er eit fantastisk kamera, bortsett fra at det koster en del. Eg betalte 21.000 for mitt, men når HVX og 100B kommer ut her, kommer det sikkert til å synke mer i pris.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Sammenligning mellom de 3 beste kameraene i den prisklassen du er ute etter:
http://www.norskfilmforum.com/module...13a6455eee581e
DVXE kan du få til under 20.000 i disse dage, vel og merke brukt. Kjøpte akurat et og det var ikke gåt i mer en 30 timer!!!! ga bare 17.500 ikl MVA for det....VIl anbefale dette kameraet på det sterkeste...men hvis du venter en månede eller to vil DVXB-serien komme på markedet og da vil du få tak i DVXAE til en rimelig pris også.
et kan bli lit rotete iblant, men nå skal det sies at noen av tidenes genier hadde dysleksi!!
Bokmerker