Kan du vise noen testklipp av dette? Det høres meget interessant ut og er noe jeg mest sannsynlig vil bruke i min neste film, ikke for å oppnå steadyhet, men av andre grunner.
Ikke alle har råd til å kjøpe steadycam til flere hundre tusen, eller EasyPro til 3000 for den saks skyld.
Legg kamera nederst i en søppelpose! Du vil kanksje ikke få perfekt steadycam bilder, men bildene blir mye mer "flytende" enn om du gjør det håndholdt.
Koster på det billigste 50 øre!
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=sqfS5wi2YPQ[/ame]
Kan du vise noen testklipp av dette? Det høres meget interessant ut og er noe jeg mest sannsynlig vil bruke i min neste film, ikke for å oppnå steadyhet, men av andre grunner.
Jeg kan se for meg å gå forbi en videoproduksjon hvor noen løper etter en en fyr med en sort søppelsekk med et kamera inni!!
Dette må selvsagt testes ut allikevel...
Tips til billig Jib, bind søplesekken i enden av en lang trestokk, gjerne med spiker i. Eventuelt en trestokk med barken fortsatt på (helst krokete og skeiv). bruk hva som helst som vippestang. Kommer til å se dødelig ut! Grasrota videoproduksjon AS
Coming soon...
virka jo kjempeflott det
du bare legger kameraet oppi en gjennomsiktig plastpose? det blir ikke sånn at man kan se plastposen, eller at autofokusen kan bli feil pga det?
Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!
"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino
Han sa søppelpose, så det er vel en sort en. Du lager sikkert hull i posen så linsen akkurat stikker ut.
klart... logisk nok...
Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!
"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino
Haha, aldri tenk over dette før. Funka jo knall. Bare synd at alt må gå på helauto :/ Kanskje man kan ha en person oppi sekken? Hmm.... (Men da vil vel hele prinsippet forsvinne igjen. Darn)
URL]www.uffit.no[/URL]
Stemmer det, lager et lite hull til skjerm og linse. Mye man kan få til uten å bruke mye penger, som f.eks dolly lagd av handlevogn og sakkosekk, eller rett og slett stå på rulleskjøyter med kamera.Opprinnelig postet av Skogslarve
Men er du skikkelig grisk på grunkene kan man også drite i kjøpe videokamera, og bare ta bilder med analogt fotoapparat for hver mm man beveger seg.
Testet litt selv med denne Steady Posen saken.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=v98uAKLptqI[/ame]
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Denne mulighetenmå vel bare bli et alternativ for de som ikke har råd, for jeg kommer uansett til å kjøpte easypro
Bokmerker