Viser resultater 1 til 10 av 10
    Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Standard Billige nettbutikker, nytt kamera?

Hei.

Har tenkt og etter hvert få investert i et nytt kamera, men vet ikke helt hvor d er best og bestille fra? Hvis noen vet om noen billige nettbutikker, gjerne fra utlandet, så plis gi meg en link.

Har tenkt litt på disse kameraene: Sony FX7 eller FX1, Canon XH A1E HDV og Panasonic AG DVX100

Skal bruke kameraene til skifilming. Noen forslag til hva som evt. kan passe best til dette? Jeg er heller ikke 100% sikker på at jeg har en maskin som takler d og redigere HDV så veldig bra. Hvor bra pc trenger man EGENTLIG?

Takker for svar :wink:

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    88

tja... det er jo mange å velge mellom... jeg personlig hadde tenkt å handle fra singapore siden prisforskjellen var ganske stor, men jeg valgte heller å kjøpe i norge.
    men hvis du skal nedover så kan det jo være en mulighet, men husk at hvis du bestiller og får den sendt til norge så kan det nok bli masse tull med toll og annen dritt

men uansett her er en link til en side i singapore : http://www.expandore.com/
    ony vx2100
    Deathlense fisheye
    Røde videomic
    sony vegas 7

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Men hvis jeg evt. bestiller kamera fra USA (ebay eller no), så bruker vel disse NTSC og ikke PAL, eller? Kan man switche om dette på kameraene jeg er interessert i? hjelp :?

Slikt som dette tilbudet på ebay?

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    14

Mange nettbutikker i USA selger også PAL, men disse versjonene ligger ofte på ca 100$ mer i pris.

Det er ikke toll på foto og videoutstyr, men du må betale norsk moms (25%) og evt et tollgebyr til de som tollklarerer det i Norge (Posten tar vel ca 150 kroner).

Mange er skeptiske til kjøp i utlandet på grunn av reklamasjoner og så videre. Som forbruker så er det ingen tvil om at du er bedre beskyttet ved å kjøpe utstyr i Norge, men dersom du kjøper det som firma er det liten forskjell etter min mening.

Vi har på jobb kjøpt inn foto-optikk for 140.000 NOK fra B&;H i New York de siste tre årene, og har hatt null problemer. Det første objektivet måtte til reparasjon i Norge for noen uker siden, men det var min feil (støtskade).

Selv har jeg kjøpt en NTG-2 fra min lydleverandør i Danmark som jeg venter i posten en av de nærmeste dagene. Jeg kjøper det inn som firma, og har derfor ingen betenkeligheter med å spare rett over 25% når alle kostnader (moms, frakt og tollgebyr) er betalt.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Du må huske at den norske kjøpsloven gjelder ikke i utlandet. Så må du være forsiktig med hvor du bestiller.

Bhphotovideo.com (B&;H fra New York) er et veldig trygt nettsted å bestille fra. Også ofte veldig rimlig/god pris enn hva du betaler i Norge. Selv med MVA. (Jeg gleder meg til å bestille ny optikk til kameraet mitt derfra).

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Fant ingen av de kameraene jeg er interessert i på B&;H som brukte PAl da :? Men funker d foresten og kjøpe NTSC kamera?

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    14

Sitat Opprinnelig postet av Meii
    Fant ingen av de kameraene jeg er interessert i på B&;H som brukte PAl da :? Men funker d foresten og kjøpe NTSC kamera?
    Jeg fant da XH-A1 i PAL-versjon til 4099 dollar: http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...ughType=search

Men kan legge til at dette var ganske dyrt, og vil være billigere å kjøpe i Norge.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

shit, hehe dårlig av meg detta..fant faktisk alle kemeraene der :roll:

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Men hva blir f.eks prisen på FX1 inkl. absolutt alt av frakt, mva. osv? ca.

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    14

Sitat Opprinnelig postet av Meii
    Men hva blir f.eks prisen på FX1 inkl. absolutt alt av frakt, mva. osv? ca.
    Prisen i dollar er 2999.- (ca) pluss frakt på 91.50$. Det blir 3091$ for kamera iog frakt. I NOK blir det 18546,- (med dollakurs på 6 kroner). Moms er 25% = 4636,50 av den summen. Det blir 23.182,50 kroner totalt. La oss si at det kommer på 23.500 inkl tollgebyr, frakt, moms osv da.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •