Viser resultater 1 til 8 av 8
    Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    15

Standard Bygd PC på Komplett, Tilbakemeldinger ?

Hei.
    Jeg har bygd sammen en Pc på Komplett, og jeg lurte på om dere kunne komme med noen tilbake meldinger på den. Noe jeg burde bytte/endre på ? Vil 750W holde ?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Bygd PC på Komplett, Tilbakemeldinger ?

750w vil nok holde i massevis. Så vidt jeg vet vil du ikke bruke de faktiske 750 annonserte wattene uansett.

Ang skjermkort/hovedkort/cpu overlater jeg til andre å svare på det - jeg har ingen relevant eller god erfaring med AMD/ATi.

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Hva skal du bruke den til?
    Du er sikkert klar over at det finnes skjermkort til spilling og skjermkort til media-ting. Noen skjermkort har dekodingsgreier innebygd for enkelte formater som gjør at det blir lettere for prosessoren din.

Veldig vag forklaring, om forklaring i det hele tatt, men det er det eneste tipset jeg har å komme med. Velg riktig skjermkort og prosessor.

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    15

Den vil bli brukt til video redigering. Men ingen heftig redigering likssom. Noe spill vil den bli brukt til også men ikke heftig gaming.
    For å si det sånn så trur jeg har mekket sammen en PC som holder i lange baner for meg, hehe, men jeg ville høre hva dere syntes

Lieutenant Junior Grade Fredrik J.R sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Trondheim, Norway
    Svar
    43

Det ser greit ut det der. AMD er jo et helt greit valg hvis du ikke vil ta deg råd til Intel sin i7-arkitektur. Men, jeg ville valgt et HD4870 skjermkort.

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    35

Du kan jo vurdere å kjøpe to harddisker. En til selve programmet og en til å ha filmfilene på. Det skal gi bedre flyt i redigeringen.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

500gb er altfor lite. Du kan gjerne ha 4 av de diskene.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    89

Jeg starta med640 GB, men måtte fort opp med en ekstra 500GB, og nå har jeg akkurat kjøpt en ekstra 1TB i tillegg.

Ellers ser det bra ut! Har ikke satt meg så veldig inn i AMDprosessorer, men Radeon HD har jeg brukt en del (bytta fra Nvidia); veldig fornøyd. Det du har valgt er jo ikke av de sterkeste GPUer, men det funker helt fint Du skal sikkert ikke redigere raw :P
    Jeg foretrekker XFX eller ASUS som GPUleverandør, men det er kanskje mest en smakssak.

Jeg har 24'' fra Benq. Benq har kjempeskjermer! Genialt at de nå lager 16:9skjermer som den du har valgt. Litt irriterende med datastandarden 16:10, når man driver med film

Lykke til!
    Kontakt meg for leie av kran, dolly, steadicam, kamerarig og annet!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •