Viser resultater 1 til 4 av 4
    Ensign
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    35

Standard Canon HV20 vs Sony SR11

Etter å ha lest alle forumer og tester opp og ned, så har jeg kommet fram til at mitt valg om nytt kamera står mellom disse to. HV20 har jeg funnet til 5000 kr, og SR11 til 7500,-. En ting som gjør at SR11 frister veldig, er "nattmodusen":

http://www.youtube.com/watch?v=kqfUPj6p5zY&;fmt=22

Jeg syns dette ser meget bra ut. Hva sier dere som har mer peil?

Sett bort fra at det ene er HDV og det andre er AVCHD (ja, jeg vet forskjellen med tanke på redigering osv ), hva er de andre forskjellene på disse kameraene? I følge tester, så virker det som Sony sin har litt bedre bildekvalitet enn Canon, men er det verdt de 2000 ekstra? Hva med andre funksjoner på kameraene?

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

Standard Sv: Canon HV20 vs Sony SR11

Begge har Cmos sensor, men synest SR11 sin bildekvalitet er toppen. da jeg har dette selv.
    SR11 har 12*zoom mens HV20 har bare 10*zoom. men HV20 har nattmodus, da SR11 ikke klarer helt å få det samme.

utenom det så er de ganske like. det gjelder bare smak og behag(og lommeboka)
    Jippy Kay Jay motherf***er

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Stemmer det at SR11 ikke har progressivt opptak? Og også tar opp i 16 mbps? I så fall vil jeg påstå at HV20 er et bedre valg. I tillegg har SR11 harddisk, og det er alltid en sjanse for at den tar kvelden når som helst. Hvor stor denne sjansen er tør jeg ikke si noe om.
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    35

Takker for tips De beste prisene på kameraene hadde endret seg siden sist jeg sjekket, så tror faktisk jeg ender opp med et helt annet kamera: Canon HG20. Blir vel en slags blanding av HV20 og SR11, hehe.. og til en forholdsvis hyggelig pris ;D

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •