Hvis du ikke trenger det akkurat nå, så annbefaler jeg deg å spare opp 1000 kr til og kjøpe nv gs 180
Jepp, hva bør jeg gå for? Evt. andre modeller fra Panasonic eller Canon til +/- 2500 kr mottas også gjerne.
Takk!![]()
Jammi
Hvis du ikke trenger det akkurat nå, så annbefaler jeg deg å spare opp 1000 kr til og kjøpe nv gs 180
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Koster det 3500?
Jammi
Nei, så feil, det koster ca 3500 eks. mva, men jeg ville uansett spart opp litt til, jobbet litt i sommer ol. også kanskje gå for nv gs500, det sunket i pris nå i det siste.
Skal nok holde meg til nærmere 2500 gitt. Første kameraet mitt dette![]()
Jammi
Hvor gammel er du...??
Jeg skal også snart kjøpe meg mitt første kamera, skal bruke penger fra konfen. Jeg skal gå for Panasonic NV GS500 sammen med Røde Video Mic, og det stativet til 700,- på clas olhson (husker ikke hva det heter).
Alt i alt kommer dette på litt under 10.000.
Jeg planlegger å tjene dette inn igjen ved å ta oppdrag som å filme konfirmasjoner, bryllup ol.
NV GS500 har det minimumm som trengs, det vil si at alle kameraer under dette nivået vil i praksis være for dårlige til dette.
Om du kjøper et kamera til 2500,- vil du bare ergre deg over at du mangler ting som optisk bildestabilisator, manuel fokus, DV inn osv.
Jeg brukte skolens MV 900 til å dokumentere hele skiskolen som 9. trinn på min skole hadde for en måneds tid siden (det kameraet fikk mye juling ettersom at jeg hadde det på innerlomma i jakka mens jeg tryna i ett sett nedover bakkene på Hovden:P.) Den turen varte i ei uke, og hele tiden ergra jeg meg over at skolen ikke har tatt seg råd til å kjøpe bedre kameraer. (Det minner meg forsten på at jeg snart må legge ut en filmsnutt der jeg bruker det nye steady cammet mitt:? )
Så tro meg: Hvis du kjøper et kamera til 2,5 K, så kommer du til å angre på at du ikke sparte litt til!
Jeg er nettopp blitt 14.Skal ikke filme i bryllup o.l., bare lage filmer med kamerater, evt. filme ferier og slike ting.
![]()
Jammi
Jeg ville uansett lagt mer i det, hvis du om et år eller to finner ut at du vil satse mer på film, så har du allerede et bra kamera, men hvis du kjøper dette, må du kjøpe et nytt et.
Og som sagt, pengene tjener du inn igjen.
Men valget er ditt.
Hva med NV-gs180; hvor mye bedre er dette kameraet?
Jammi
Jeg vet ikke så mye om det, men jeg vet det er bedre, du finner all den informasjon du trenger om det på Panasonic sine hjemmesider.
Priser og litt info kan du finne i prisguiden.no
Bokmerker