Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Canon XL-1

tormod2992
    Guest

Standard Canon XL-1

Jeg vurderer å kjøpe et Canon XL-1, men har aldri vært borti XL-serien før, så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt.
    Jeg fikk noen testbilder som jeg egentlig ikke likte. 15.000 for kameraet. Skal jeg vente og spare til bedre eller slå til? Hvordan er egentlig kameraet?

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Canon XL-1

Prisen virker hvertfall grei. Har aldri prøvd kameraet, though.

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Standard Canon XL-1

Jeg har et Canon XL-1s som jeg er veldig fornøyd med. Jeg fikk også mitt for 15.000,- noe som er en fin pris!
    Et veldig ålreit kamera, men jeg kunne godt tenke meg litt flere bildepunkter - det har en tendens til å bli litt "uklart" hvis man filmer et stykke unna. Også skulle jeg gjerne hatt ekte ekte widescreen som det er på XL-2 og progressive scan, men bortsett fra det er jeg veldig forøyd med kamera!

Men det kan hende det er lurt av deg å spare noen tusenlapper til og se om du får et brukt XL-2!
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Canon XL-1

Hvis du ikke likte bildene, er det vel ikke noe å tenke på? Det er jo tross alt du selv som produserer materiell som skal like bildene du jobber med.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard Canon XL-1

XL1 er vel først og fremst et veldig gammelt kamera. Var utrolig bra for 10 år siden.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Canon XL-1

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    XL1 er vel først og fremst et veldig gammelt kamera. Var utrolig bra for 10 år siden.
    Men det er jo bedre å invistere i et XL1, enn et nytt middelmådig kamera i samme prisklassen. (15.000,-) Men selv ville jeg nok spart litt ekstra ja, og gått for en brukt DVX eller XL2.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •