Viser resultater 1 til 3 av 3
    Ensign
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    32

Standard Canon XL og EF objektiver råd ø.

Så har jeg endelig kjøpt meg et EF adapter til mitt Canon XL2 kamera. Linsen en EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM som jeg vurderer å anskaffe koster rundt 22000,00 [size=8pt](mye penger)[/size] Derfor håper jeg at noen har erfaringer og kan gi meg gode råd. Bør jeg kjøpe denne? Er det en god investering?
    :

[size=8pt]PS. Skal senere gå over til XL H1[/size]
    Kamera 1: Canon 7D
    Kamera 2: Canon HF G10

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Canon XL og EF objektiver råd ø.

Hva er formålet med opptakene du gjør? Naturfotografi? I såfall - kjør på!

Forskjellen på sensorstørrelse i en dSLR vs.a videokamera er store, og selv den minste brennvidde vil bli zoom.

Dersom du tenker å lage film og få fin bokeh og normal brennvidde, kjøp heller et 35mm adapter.

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    32

Standard Sv: Canon XL og EF objektiver råd ø.

Takker så mye.

Hva er formålet med opptakene du gjør? Naturfotografi? I såfall - kjør på!
    Forskjellen på sensorstørrelse i en dSLR vs.a videokamera er store, og selv den minste brennvidde vil bli zoom.
    En blandig av naturfotografi og reise/reportasjefilmer. Jeg reiser en del rund omkring i verden og ønsker mange ganger at jeg hadde noe større zoom til å filme deler av landskap, men også folk og samfunsliv på avstand.

Som du sier den minste brennvidde vil bli zoom - 300 mm blir enorm. - x7

Dersom du tenker å lage film og få fin bokeh og normal brennvidde, kjøp heller et 35mm adapter.
    Selv om jeg har hadt Canon XL1 og XL2 serien nesten fra dets begynnelse så har jeg lite og nesten ingen kjennskap til 35 mm adapter. De siste par tre årene har jeg fulgt lite med video/film utviklingen på internett. Jeg har mye å lære og har allerede fått noe forståelse av hvordan 35 mm adaptere virker.

Alle opptak jeg gjør er som nesten alltid på reisefot og da med en oppakning max på 25 kg.
    Kamera 1: Canon 7D
    Kamera 2: Canon HF G10

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •