Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 43

Tråd: Canon XL H1

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Canon XL H1

Canon annonserte for kort tid siden sin HD-oppfølger til XL serien. Siden forumet her er såpass dødt og kjedelig for tiden, så kunne vi dele litt meninger og forventninger om dette kameraet?

Det skal visstnok ta opp i 1080i, og ha "variable framerates", inkludert en "24f" modus. Gud vet om dette blir noe liknende "CF24"-mølet på FX1 og Z1u.

La forventningene flyte!
    http://consumer.usa.canon.com/ir/con...;modelid=12152
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Kyrre
    Guest

Standard Canon XL H1

Ah! Nok en Canon-hermer-etter-Panasonic affære! Tja, denne hadde da desverre ingenting mer å by på en det HVX har. Trist.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Canon XL H1

Det eneste mer enn HVX den har å by på er vel en pris på over det dobbelte... :P
    Indiesnap Matte Box

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Standard Canon XL H1

Rart hvordan de holder samme formen på kameraet gjennom så mange "generasjoner".. er ganske sikker på at de KUNNE gjordt det mye mindre og fortsatt beholdt alt av det tekniske...
    varemerke kanskje.

Har tro på på canon.. :P

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Canon XL H1

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    Det eneste mer enn HVX den har å by på er vel en pris på over det dobbelte... :P
    Prisen På Canon XL HD er vel annonsert til 8.999$ mens Panasonic HDX200 er annonsert til 5.999$ uten minnebrikker... Og uten minnebrikke vil jo HDVen til Canon gjøre det bedre enn DVen til Panasonicen...

Dessuten har jo Canon sitt kamera utskiftbar optikk noe som Panasonicen ikke har...
    Det er ikke vits i å svartmale veit du... :wink:

Men jeg er også litt skuffet over kameraet... HDV er lissom et skikkelig drittformat... Et slags mellomformat...

Men nå må en også tenke på hvorfor det kalles et mellomformat... Det er fordi kameraene i den prisklassen ikke er klart for HD enda... Det blir for dyrt med minnebrikker osv... Det vil nok ta noen år til før det blir aktuelt...
    Og når den tid kommer kommer nok et XL HD eller lignende på markedet...

Men jeg mener Canon har gjort det lure trekket i denne kampen... Når det kommer til kasetter så overkjører Canon sitt HDV Panasonic sitt DV...
    Og når minnebrikker blir billigere og overkommelig for brukergruppens lommebøker kommer Panasonic riktignok endelig til sin rett, men det blir nok noen år til og da er det nok klart for en oppdatering uansett!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Canon XL H1

Henrik, jeg har sett flere steder at prisen på HVX uten minnebrikker blir $3999, ikke helt sikker på hva/hvem jeg skal tro på da. Men om Canon XL H blir noe serlig vet vi jo ikke enda, vi har ikke fått sett noen bilder fra det enda... Dessuten, hvis "24f" modusen bare er noe fake 24p dritt, så kommer ikke XL H til å overkjøre HVX.
    Indiesnap Matte Box

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Canon XL H1

Du vrir på ordene mine... Det jeg skrev angående overkjøring var dette:

"Når det kommer til kasetter så overkjører Canon sitt HDV Panasonic sitt DV... "

Angående prisen så refererer jeg til den som ble oppgitt på pressekonferansen hvor kameraet ble lansert... Når det da også kun er denne "pressekonferanse-prisen" vi har fått på Canon sitt kamera, så blir jo det en rettferdig sammenligning av pris...

Vet selvfølgelig ikke hvordan Canon sitt kamera vil fungere i praksis... Men det var jo du og Kyrre som startet med å slenge dritt om ting dere ikke hadde sett i praksis!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Canon XL H1

Joda, time will show. Men jeg er redd jeg ikke kommer til å ta mye tilbake den dagen jeg får se hvordan XL H1 fungerer i praksis.

Og nei, HDV er ikke nødt til å være så mye bedre enn DV. Jeg skal ikke si at jeg forventer at HVX200 sin DV kommer til å prestere bedre enn XL H1 sin HDV, men hvis det er snakk om kun interlaced HDV, så lover det ikke godt.
    Indiesnap Matte Box

Kyrre
    Guest

Standard Canon XL H1

Om 24F:

Sitat Opprinnelig postet av DVinfo.net
    The Canon 30F and 24F frame rates and the technology which creates them are related in no way whatsoever to the current Sony HDV implementations known as CineFrame 30 and CineFrame 24 (which have been commonly referred to as CF30 and CF24). Instead, the Canon 30F and 24F frame rates are identical to the 30P and 24P results produced by progressive scan CCDs. The Canon XL H1 CCD block is interlace, not progressive, therefore the 30fps and 24fps frame rates cannot be referred to technically as 30P and 24P.
    Men slik jeg har forstått det, skal det føles helt ut som 24fps uansett om det er interlaced. Vel, tiden vil vise.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Canon XL H1

"Anbefalt utsalgspris" på det vil tydelegvis verte 83 000,-:

http://www.akam.no/artikkel/19210

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg