Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19

Tråd: Canon XL-H2!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    61

Standard Canon XL-H2!

Når tror dere Canon XL-H2 kommer?? Hva tror der kommer til og bli forandret på? Hva ville dere endret på Canon XL-H1, vis dere hadde fått lov til og bestemme?? Jeg er åpen for alle forslag. Hva er det Canon XL-H2 mangler??

Dette blir ret spekkulasjoner.

Jeg tror Canon kommer til og lansere Canon XL-H2 i April på NAB messa, til neste år 2007. Grunnen til at jeg tror det, det er fordi jeg har prøvd og se på lanseringsmønsteret til Canon, og de viser at de har som regel lansert en oppgradring hvert år. Så vi får se om de gjør noe med dette til året som kommer.
    Hva tror dere?? :wink:

Synes det er spennende og høre hva dere har og si
    ennelig hilsen
    SunStar Pictures

http://bjorblogg.blogge.no/

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Canon XL-H2!

Har jobba litt med XL-H1, og kan ikke påpeke noe teknisk som burde vært endret.

Vektfordelingen derimot. Når du har den på skuldra er den helt grusomt framtung. Vi har dog bruk for mer batteritid enn du får på de vanlige Canon-batteriene, og har kjøpt et kit som legger til mer vekter i form av batterier og oppheng bak på kamera for å kunne balansere bedre. Ellers hadde det vært fint om skulderputa kunne justeres eller var opprinnelig lenger og ikke minst mykere. Vi som ikke har så grusomt mye kjøtt på beina sliter litt med den på XL-H1 i allefall.

JO! To ting jeg kommer på som hadde vært fint å fått - et praktisk talt "mekanisk" objektiv. Slik det er nå, når man zoomer/fokuserer, er det jo kun en sensor som overfører bevegelsen din til optikken via elektronikk - dette er helt uholdbart. Mer presis og "skikkelig" sånn sett, hadde vært knall. Da i slik stil som Fujinon - og med mulighet til å feste fokus-kontroll-brakett, slik at man kan utruste kamera til flerkameraproduksjon også.

Viewfinderen er helt håpløs å jobbe med. Man må til med en tredjeparts viewfiner dersom man skal få noen lunde grei responstid. Den LCD-skjermen som er default i dag er grusomt treig og ubrukelig.

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Standard Canon XL-H2!

Kan man Velge mellom DV og HD på XL-H2
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Canon XL-H2!

Eg tykkjer dei burde fått seg nye CCD'ar med ekte progressive scan. Men so har ikkje eg prøvd kameraet heller...
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Canon XL-H2!

Sitat Opprinnelig postet av datselguf2
    Kan man Velge mellom DV og HD på XL-H2
    Antar du mener XL-H1 ? I såfall, Ja. Dette er en bryter du switcher fysisk. Kan switche mellom PAL 4:3, PAL 16:9 og HDV bare ved å vri på.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    61

Standard Canon XL-H2!

Her kommer jeg med en list de kan endre på XL-H1, synes de skal forbedre Full støtte for 1080p. Dette hadde vært topp det.

Så kan de endre CCD sensoren så den blir 2/3. Da får vi enda bedre bilde kavlitet.
    Så mener jeg de kan øke til 2 Megapixel 3CCD. Så kan de jo vurdere om og bruke CMOS.

Så de har en del og gjøre på den kommende XL-H2, får håpe de oppfyller mine ønsker, men som vi vet er Canon utrolig greige i denne prossesen. Så det kommer sikkert ikke til og bli store forandringene på XL-H1, når XL-H2 kommer.

Synes dere jeg har for store krav eller?? :twisted:
    ennelig hilsen
    SunStar Pictures

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Standard Canon XL-H2!

Skal de bytte ut sensorene med større og bytte til CMOS blir det plutselig eit heilt nytt kamera i mykje høgare prisklasse.

Eg er enig med Ola når han sier at Xl-serien er ekstremt framtung. For meg virker det som om canon har misforstått heile konseptet med skulderputen deira, meininga er jo at kameraet skal balansere på skulderen og ta belastning bort fra armen.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Canon XL-H2!

2/3 CCD er jo lik broadcast. Da må de jo endre på optikk og enda mer til. Dersom det er et kamera med sådan kvalitet du ønsker, kan du like gjerne kjøpe noe annet enn Canon - det eksisterer i dag så vidt jeg vet - men i en helt annen prisklasse.. :roll: Du må bare inngå et kompromiss med deg selv - vanvittig mye penger og top notch kvalitet, eller "god nok" kvalitet og mye penger til overs til et system som kan dra det hele..

Edit:
    Angående skulderplate og skikkelig optikk, har jo JVCs økonomiske HD/HDV-kamera justerbar skulderpute, utskiftbar SKIKKELIG optikk i broadcast-klasse. Helt klart noe man bør vurdere om man ønsker å være fleksibel som f.eks. enkamerafotograf og flerkamerafotograf.

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Standard Canon XL-H2!

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    Eg tykkjer dei burde fått seg nye CCD'ar med ekte progressive scan. Men so har ikkje eg prøvd kameraet heller...
    Kan du Nevne Noen Kameraer Med Det!
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    61

Standard Canon XL-H2!

Ja, men Canon forbedre seg, de kan jo ikke bare sitte på den late siden og se på at toget går. Tenknologien går som ett lyn.

Men sann som det høres ut fra dere så kommer nok ikke canon til og endre noe spessielt i versjon XL-H2.

For alt handler om og være først ute med den beste tenknologien. Det blir morsomt og se hva de gjør for og gjøre filmkameraet enda bedre.

For det er altids rom for, forbedringer. Canon bør satse litt stort for de har kunnskapen til det.
    ennelig hilsen
    SunStar Pictures

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •