-
Cadet 3
Canon's HV20 vs. Sony's HC7
Jeg er ute etter et mini-DV HDV kamera i en lav pris klasse. :wink:
Det står mellom Sony HDR-HC7 og Canon HV20
Disse to kameraene vises å være veldig populære, så jeg gjorde lit research, og siden disse kameraene er veldig populære må jeg tro at det er flere på forumet som har sniffet bort i dem, så jeg legger ut resultatet av researsh'en min 
Begge to er nesten helt lik, men det er noen vesentlige forskjeller.
HC7 har slowmotion opptak, noe som kan være utrolig tøft hvis man er en effekt type. Det kan jo være lit tøft å kunne lage slowmotion, men så kom jeg til å tenke på at saktefilm kan jeg jo lage i After Effects også(pixelmotion). 
HV20 har en en vakker Cinema Mode, 24p, altså den tar opp 24 bilder per sek. Dette området har kameraet fått god kritikk på og det menes at bare Canons 24p er i seg selv en grunn for å kjøpet kameraet. Du får den hakkete filmlooken.
HC7 har finere design og føles bedre i hånden, bedre zoom knapp og mer praktisk løsning på kontaktsystemet. HV20 har en universal hot shoe(til ekstern lys og mic), mens Sony's hot shoe støtter bare sine egne produkter.
HC7 sin 16:9's max vivinkel er 38 grader, mens HV20's; 50 grader.
HV20 har også mye bedre lavlys opptak enn HC7.
Begge har alle kontaktinngangene man har bruk for(blant annet mic-input og headphones), men det viser seg at HC7 har LANC, Component Out og S-Video Out, noe HV20 ikke har. Jeg vet desverre ikke hva disse kontaktene er, men regner med at det ikke er så viktig.
HV20 har lit bedre batteri levetid enn HC7 og støtter itilegg Mini SD kort, mens HC7 støtter bare MemoryStick Duo.
HV20 har bedre optisk stabilisator enn HC7 og er 2000kr billigere i tilleg!
Så jeg vet ikke... jeg lander vel på Canon hva!? Hva tror dere?
Noe jeg har oversett? Noen andre som tenker på å kjøpe noen av kameraene?
-
Commodore
Kameraer for bruk europa skyter 25bilder/sek og canon sin tilnærming til ett progressivt bilde i hdv heter 25f.
Og den slowmotion effekten på sonyen er vel kun i korte perioder, er ikke nok prosesseringskraft og midlertidig lagring på kameraet for å få lange smoothe slow motion bilder.
-
Captain
Jeg ville klart gått for Canon pga progressivt.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker