Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ensign
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    26

Standard City lightstrokes

hei,

Har tenkt å prøve ut en typisk timelap av et bybilde, hvor jeg filmer en motorvei med biler i begge retninger. Effekten jeg ønsker å oppnå er at lyset fra front- og baklyktene til bilene danner sånne streker.

Hvilke innstillinger kan det lønne seg å skyte med??

Forstår at det er lurt å filme med lang shutterspeed, noe annet som er lurt å tenke på???

HH

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    120

Ha kameraet på stativ men det skjønner du vel. Tror også det gir best effekt vist det er litt mørkt, slik at lyset vises bedre.
    La den gå en stund slik at du er sikker på at du oppnår den effekten du vil ha. Sikkert lurt å ha mange opptak i forskjellige shutterspeed innstillinger, slik at du har litt og gå på.
    PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
    Camera: SONY HVR HD1000E
    Software: ADOBE CS5: Master Collection | Avid | Final Cut Pro | Shake | Motion

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Den ene metoden jeg kan tenke meg er å ta på veldig lang shuttertid, og kansje ta og ha bilene veldig ute av fokus og prøve noen artike effekter i After Effects eller noe... Time Echo eller noe
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Grimstad
    Svar
    150

Bruk lang lukkertid og i post bør du sette speede opp klippet slik at lukkeren tilsvarer en frame.

f.eks. hvis du skyter 50i og skyter med 1/12 setter du hastigheten til 400%.
    yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
    http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]

Ensign
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    26

takk for alle svar... testa ut seint i gårkveld, fant en rå location=) Fikk til effekten jeg ville, men hadde på en måte ønsket at de lysstripene skulle bli litt kraftigere og mer intense, menmen..for se hva vi får lurt frem i AE

sikkert lurt som du sier Marty, og filme når det er enda litt mørkere, slik at billysene "popper" mer ut på bildet=)

skal legge ut et klipp når jeg får redigert det

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

jo mer gatelys, månelys mm jo mindre tydelige bli billysene, også jo mer ovenfra jo svakere blir billysene da de jo lyser mest forover.
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •