Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: cobracrane

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard cobracrane

god aften

I forbindelse med at jeg trenger en kran. Er det noen som har erfaring med cobracrane greia?

http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...568369&;is=REG

og er det noen som kan forklare meg hvordan man beveger kameraet opp og ned samtidig som man beveger selve jiben motsatt vei? står du bak stativet så ser jeg ingen spaker eller trinser man drar i som styrer hodet. er det meningen at man skal holde i selve kameraet? blir jo litt vanskelig når høyden kommer opp i 4-5 meter..

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Rogaland, Sandnes
    Svar
    119

Standard Sv: cobracrane

Man styrer kameraet med stativet. Når du tilter stativhode, tilter man også kameraet Etter hva jeg har forstått så går det vaiere inni rørene fram til kameraet, så som sagt, du tilter stativet akkurat som om du skulle tilte stativet med kameraet på, bare at nå er det kameraet framme på kranen som tilter. Du trenger et ganske sterkt stativhode og stativ regner jeg med
    Fishbox Media

Canon 5D Mark II + Redrock DSLR Cinema Bundle

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Problemet med denne er jo at du ikke har noen god panfunksjon, som på andre jibber. Du må liksom bevege hele konstuksjonen for å få en slags panbevegelse

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

ja, jeg ser den. Noen som kan anbefale rimelige jiber til gode priser? da tenker jeg på ting i en prisklasse under 10.000.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    89

Kessler Crane er et meget godt alternativ.

Der kan du konfigurere kranen fra å være en enkel jib til å bli en heftig kran med motorisert hode, hjul, fantastiske løsninger for vekt- og monitorplassering osv.

Har hatt Kesslerkrana lenge nå og er veldig fornøyd, selv om tilt-funksjonen som fungerer ved å bruke stativet er elendig. Det er det på alle sånne tror jeg. Det blir for tungt om kameraet veier litt, og du bør ha et meget godt stativ for å gode tiltbevegelser. Dessuten har det hendt at stativplaten løsner pga belastningen og hele dritten går i bakken. Det er ikke særlig morsomt.

Selv bruker jeg motorisert hode. Det fungerer fantastisk.
    Kontakt meg for leie av kran, dolly, steadicam, kamerarig og annet!

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Bare husk at feks. fra BHP tilkommer det fort mellom 250 og 350 USD i frakt av kran, altså en relativt stor andel av prisen. Da ender den jiben i første post på nesten 800USD, FØR mva i Norge.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

hmm, Kessler crane så meget interessant ut. Denne pakken her (link under), kan man senere oppgradere den med et pan/tilt hode?

http://www.kesslercrane.com/index.ph...=74&;Itemid=51

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    89

Sitat Opprinnelig postet av Fredo Vis post
    hmm, Kessler crane så meget interessant ut. Denne pakken her (link under), kan man senere oppgradere den med et pan/tilt hode?

http://www.kesslercrane.com/index.ph...=74&;Itemid=51

Jaja, det er akkurat det jeg gjorde
    Kontakt meg for leie av kran, dolly, steadicam, kamerarig og annet!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •