Vis meningsmålingsresultat: Hvilken av disse komponentene vil øke ytelsen på min pc mest, med tanke på rendering og generelt arb

Velgere
6. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Q6600!

3 50.00%
  • GF 8800GT!

2 33.33%
  • Alternativene er jevngode

1 16.67%
Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 14 av 14

Tråd: CPU vs GPU

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard CPU vs GPU

Sitat Opprinnelig postet av Toby
    Når det gjelder raptor disk, så er dette oppskrytt. Ikke det å ha to disker, men selve raptor serien er flere år gammel. Det finnes nå flere 7200 RPM disker som yter like godt eller bedre enn raptor diskene.
    Både ja og nei, skal man først kjøpe en disk dedikert som programvare disk så skader det ikke med raptor, enten de litt eldre raptor 73gb eller nyere 150gb. Responstiden er lavere, men det er riktig at enkelte av de raskere 7200rpm sata diskene nå er på høyde på skrive/lesehastighet.
    Ment som ett forslag til hvordan hente ut litt mer, men nå hadde vedkommende system/media disker så da var jo det greit.

Men jeg ville nok gjort det Olahaldor foreslo, ta kontakt med Adobe, de har faktisk helt kurrant support. De kan nok og svare på hva du er best i forhold til hva du har budsjett til.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard CPU vs GPU

Jeg mener man ikke bør kjøpe raptor disker på grunn av den sinnsyke prisen... Man får to 500 GB disker som yter omtrent like godt til samme pris. Setter man disse i RAID 0, så vil de knuse Raptor diskene på ytelse...
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard CPU vs GPU

Det er ikke så meningsfylt å raide to disker, du bør ha fire.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard CPU vs GPU

Det kommer selvfølgelig ann på budgettet og om du vil ha både større hastighet og bedre sikring av data.

Hvis man bare skal ha økt hastighet så funker 2 disker i RAID 0 fint. Skal man ha sikker lagring funker 2 disker i RAID 1 fint.

Skal man ha begge deler derimot, så må man ha 4 eller flere disker i RAID 10 evt. RAID 5...

Jeg vet det finnes flere typer RAID, men jeg tok bare med de vanlige...
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •