Er det normal redigering eller er det tung 3D modelering det er snakk om?
Etter å ha redigert på en halvbra bærbar i lengre tid, er det endelig tid for en ny stasjonær PC. Problemet ligger som vanlig i budsjettet. Denne PC-en skal ikke brukes til noe særlig mer enn redigering, bortsett fra litt enkel spilling (men ikke noen tunge spill).
Når det gjelder videoredigering, så er det vel viktigere med en god CPU vs. GPU (hadde først sett meg ut det nye 8800GTS, men blir for dyrt)? Jeg vil prøve å holde kostnaden nede og heller bruke mer på flere HDD'er.
Burde jeg prioritere CPU foran GPU, og hva bør jeg sette som minimumskrav til GPU?
anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66
Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot, alright?
Er det normal redigering eller er det tung 3D modelering det er snakk om?
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Det er snakk om vanlig redigering. Vet at 3D modellering ol. krever mer. Er vel helst ute etter å vite hvor billig skjermkort jeg kan velge og hva som kreves.
EDIT: Har sett på noen kort i 8600GT klassen
anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66
Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot, alright?
Radeon sin 3870 serie er veldig fin.. bruker den jeg
Men asså CPU har mye å si.. etter jeg oppgraderte til Intel's 2,4 GHz Quad Core har jeg merket stor, stor forbedring!
Jeg kjenner ikke til Radeon-serien, men GeForce 8400 og 8600 holder i massevis. Det er vel heller SJELDEN man trenger GPU. Eneste jeg kan komme på i farten er til OpenGL previews i After Effects, og Avid Liquid som benytter seg av GPUen for rendering av effekter.
Bokmerker