Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Data sekvens

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

Standard Data sekvens

Vi i Happy Productions er i gang med innspilling av en kortfilm,
    og vi skal ha meste parten av handlingen i et datarom.

Det vil si en sekvens med lcd skjermer, pc skjermer.. Alt i ett, filming på skjermer. Og som mange vet får man flimring på skjermen når kamera tar opp.

Hvordan skal man få et krystallklart bilde av pc skjermen uten flimmer er spørmålet vårt?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nittedal
    Svar
    178

Standard Data sekvens

Det kommer vel litt an på. PÅ mitt kamera canon xm2 kan jeg bare justere på noen innstillinger og flimringen blir borte. Hvordan kamera har du? Er det et semipro kamera vil jeg vel tro det går ann. Du kan jo lese bruksanvisningen for kamera ditt, kanskje det står noe om det er.

Det kan jo hende at det går ann å få bort flimringen uten disse innstillingen, men det har jeg ikke noe erfaring med. Det er ikke så ofte jeg filmer mot en skjerm :wink:

hilsen DOLE
    he passion of making film.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Data sekvens

Tror du bare må endre på lukkertiden, dvs en lengere lukkertid enn 1/60 sek. Da skal den flimringa gi seg. Miks og triks litt med lukkertiden. Husker ikke eksakt hva den skal være, men tror den må være lengere enn 1/60.

Er ikke alle kameraer dette fungerer på, men har du et pro- / semi pro kamera fungerer jo dette fint.
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Data sekvens

Skal sikkert vere på same oppdateringsrate som skjermen. 60Hz er kanskje vanleg, so då vil 1/60s lukkartid vere rett. Om ein har på digital biletstabilisering kan det faktisk hjelpe å skru av denne, iallfall på nokre Sony-kamera.

Admiral Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    255

Standard Data sekvens

Det er ikke flimring på LCD-skjermer
    Ms Chanandeler Bong?

"Anything one man can imagine
    other men can make real."
    - Jules Verne

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    193

Standard Data sekvens

Sitat Opprinnelig postet av Chandler
    Det er ikke flimring på LCD-skjermer
    Jeg fikk flimmer når jeg rettet kameraet mot en lcdskjerm, men da skrudde jeg lukkeren på 1/400 sekund eller noe så går fint med 1/50 sek. :wink:

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Data sekvens

Hmm :? Det skal ikke være flimring på LCD'er, ettersom at LCD skjermer består av mange piksler som lyser i en og samme farge helt til den blir bedt om å skifte til en annen.

Mens bilderørs skjermer viser et nytt bilde flere ganger i sekundet, og da tror øyet at det er noe som beveger seg (det samme som skjer på film faktisk) :P
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •