Det du er ute etter er live chroma keying. Vanligvis er dette oppnådd med hardware/video mixer, men du kan få det i software form også, er ikke 100% sikker, men jeg mener å ha sett at en kan gjøre det med Adobe OnLocation.
Er det mulig og se seg selv med green screen bakgrund på skjerm. så man kan se på hva man peker på? ???
Det du er ute etter er live chroma keying. Vanligvis er dette oppnådd med hardware/video mixer, men du kan få det i software form også, er ikke 100% sikker, men jeg mener å ha sett at en kan gjøre det med Adobe OnLocation.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Fin pris der Quad!![]()
Ting koster, enten man vil eller ei. Vil man ha det i real-time må man enten kjøpe noe jalla software som ikke gjør jobben så godt, eller pøse på med "the big guns" og få den kvaliteten man er på jakt etter. Det er i alle fall min erfaring på akkurat live keying.
På LLB standen til videoutstyr har jeg sett denne i bruk, og den er ganske enkel veldig praktisk og lett å få til å fungere.
En ring med blå eller grønne LED lys festes rundt objektivet på kamera, og skyter lys mot en grå spesiell flate som absorberer lyset, og gir den riktige fargen for keying.
finnes det ikke noe biligere?
Jeg vet ikke om du har løst det enda, men personlig bruker jeg boinxtv (mac only), det har en ekstremt god keying, jeg husker ikke hva dette kostet,, Netsiden til boinxtv er www.boinx.com/boinxtv (tror jeg husker riktig nå) I boinxtv får du også en masse ekstra ting..
- Dilorko
Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
Post-production: Final Cut Studio 3
Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16
Bokmerker