Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    113

Standard Er det mulig og se seg selv med green screen bakgrund på skjerm

Er det mulig og se seg selv med green screen bakgrund på skjerm. så man kan se på hva man peker på? ???

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Sv: Er det mulig og se seg selv med green screen bakgrund på skjerm

Det du er ute etter er live chroma keying. Vanligvis er dette oppnådd med hardware/video mixer, men du kan få det i software form også, er ikke 100% sikker, men jeg mener å ha sett at en kan gjøre det med Adobe OnLocation.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    67

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Fin pris der Quad!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Ting koster, enten man vil eller ei. Vil man ha det i real-time må man enten kjøpe noe jalla software som ikke gjør jobben så godt, eller pøse på med "the big guns" og få den kvaliteten man er på jakt etter. Det er i alle fall min erfaring på akkurat live keying.

På LLB standen til videoutstyr har jeg sett denne i bruk, og den er ganske enkel veldig praktisk og lett å få til å fungere.

En ring med blå eller grønne LED lys festes rundt objektivet på kamera, og skyter lys mot en grå spesiell flate som absorberer lyset, og gir den riktige fargen for keying.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    113

finnes det ikke noe biligere?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Jeg vet ikke om du har løst det enda, men personlig bruker jeg boinxtv (mac only), det har en ekstremt god keying, jeg husker ikke hva dette kostet,, Netsiden til boinxtv er www.boinx.com/boinxtv (tror jeg husker riktig nå) I boinxtv får du også en masse ekstra ting..

- Dilorko
    Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
    Post-production: Final Cut Studio 3
    Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •