På Brevis er det sånn at du ikke bør blende ned lenger enn f/5.6, da begynner glasset å synes.
Trolig det samme på SGPro.
Jobb med større blenderåpning på SLR-optikken, og bruk kameraets blender og ND-filtere for å eksponere ned.
Hallo, har testet SGproen skikkelig i dag, og en ting ser virkelig ikke bra ut: av og til, særlig når det filmes mot noe lyst eller når hele bildet er ufokusert, så synes det roterende glasset i sgproen veldig godt. hvorfor skjer dette?
og hvordan får jeg lagt ut bilder her? har et bilde som illustrerer hva jeg mener.
På Brevis er det sånn at du ikke bør blende ned lenger enn f/5.6, da begynner glasset å synes.
Trolig det samme på SGPro.
Jobb med større blenderåpning på SLR-optikken, og bruk kameraets blender og ND-filtere for å eksponere ned.
Har ikke så mye peiling på 35mm adaptere, men regner med at lukkertid har noe å si ? Mener jeg har lest at den ikke skal være på no mer en 1/50 (?).
Ja, viktig at du ikke har for hurtig shutter...
Coming soon...
Sjekk ut http://www.youtube.com/Andyax
Det med lukker kommer helt an på 35mm adapteren. På Letus Ultimate kan man jo f.eks. justere hastigheten, men å kjøre med noe særlig over 1/120 tror jeg er litt risikoidrett - igjen avhengig av hastigheten.
1/50 er et veldig bra tall for 1080P25 med og uten adapter hvis det er film-uttrykk man er på jakt etter.
det er nok ikke lukkertiden, den står fint innstillt på 1/50 og det bør da virkelig fungere helt fint. skal teste litt mer i morgen om det angående blenderen. i mellomtiden er jeg fortsatt åpen for forslag til hva annet som kan være galt :-X
Som Nils sier lenger oppe har Brevis en begrensning på 5.6, Letus Extreme rundt 5 såvidt jeg husker, - mens dette er en av fordelene med Ultimate (selv om jeg ikke ville pushet akkurat DET for langt... Mer større blender gir som kjent kortere DOF og det er jo gjerne bakgrunnen for anskaffelsen)
Men hvilken linse bruker du? Jeg antar at den har en blender-ring slik at dette kan justeres?
Hvis det ikke gir resultater så post gjerne en video, så blir det gjerne lettere å se dette også. Step også igjennom frame by frame for å se om det gir deg noen pekepinn på hva som skjer og hvorfor effekten oppstår.
hmm får sende en mail til SGpro folka å høre.
linsen jeg bruker er en manuell 55mm nikon.
Sjekk også det helt åpenbare - dvs at gg faktisk roterer. Bare nevner det i fall det i fall det er noe der med nye tings iboende fanskap...
Bokmerker