Tror nok den vil funke ganske greit. En kamerat av meg har en sånn en og lyden blir ganske bra :wink:
Jeg fant denne nettsiden og synes de har veldig billige produkter !!!
Vet noen om dette er en bra mikrofon, som egner seg til å brukes på bom?
http://kaffebrus.com/mikrofon-387.html
Riktmikrofon Stereo MRMZ-12 Zoom
Omkopplingsbar riktare, framåt/bakåt
Frekvensområde: 100 – 10.000 Hz
Känslighet: Normal; - 50dB +/- 5dB
Zoom: 46 dB +/- 5dB
Kabellängd: 20 cm
Anslutning: 3.5 mm stereo plug
Batteri: 1 x AAA (ingår ej)
Tror nok den vil funke ganske greit. En kamerat av meg har en sånn en og lyden blir ganske bra :wink:
ilm hardt, film stil, film med Panasonic uten tvil!
den skulle være grei den, til den prisen
he passion of making film.
Et frekvensområde på 100Hz-10000Hz er nå sørgelige greier. Kan vel ikke være stort bedre enn det kameraets interne mic. leverer. Det hørbare området ligger jo på 20Hz-20000Hz. Den holder kanskje til vanlig prating. Jeg ville heller brukt pengene på noe annet, ja. Eneste fordelen er jo at du kan montere den på en bom som du sier, men lydkvalitetsmessig ut fra spesifikasjonene er dette å kjøpe søppel etter min mening. 8OOpprinnelig postet av IreFre
Har sendt deg PM IreFre
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Ville aldri kjøp noe så ukurant til såpass mye penger. (Jeg har i hvert fall aldri hørt noen nevne denne miken som "anbefalt til videobruk".) Jeg har selv en gammel Hama-mikrofon liggende, og ville aldri brukt denne til noe seriøst.
Du kan få Røde Videomic til litt over 1000 kr, da får du en bra mikrofon som, mener jeg, absolutt er verdt prisdifferansen.
Bokmerker