Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    41

Standard Dette kameratet, DCR-SR32E?

Heisann

Jeg sitter for tiden i Nederland paa sommerferie (Stefaren min er Nederlandsk). Jeg har tittet litt paa videokameraer her, og har funnet ett jeg liker og har tro paa, det er i tillegg mye billigere enn i Norge.

Grunnen til at jeg onsker et nytt kamera er at det gamle begynner aa oppfore seg merkeligt + at jeg onsker et med betre kvalitet og med flere "muligheter". Kameraet skal jeg bruke til private familiefilmer og fiksjonsfilmer, sketsjer, musikkvideoer osv.

Her er kameraet jeg lurer paa aa kjope:
    http://www.sony.no/view/ShowProduct....ard+Disk+Drive

Er det noe aa satse paa? Jeg har ikke saa veldig stor greie paa videokameraer, saa er det noe jeg burde vite om det?

En ting til: Burde jeg kjope en mikrofon til det.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Jeg selv er ingen fan av HDD kameraer.
    Om du burde kjøpe kameraet kommer helt ann på hva du er på jakt etter når det kommer til valg av kamera, og da bør du tenke over litt mer detaljerte ting enn bare kvaliteten.

Man burde kjøpe mikrofon til alle kameraer som har intern mikrofon. SLik slipper man den ganske plagsomme støyen.

RØDÈ videomic ser ut til å være godt likt.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    41

-Hm. Som sagt kan jeg ikke saa mye om kameraer, saa kanskje dere kan forklare meg litt (paa en annen maate enn det som staar paa siden), om kameraet, er det noe spessielt jeg maa vite om det eller noe saant.

-Den mikrofonen var litt dyr, vet du om noen andre...

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

For å si det slik, HDD kameraer er ment for familiemannen som skal filme noe vas som kun familier bryr seg om, for så å vise dette til familien. HDD gjør at han kan vise det ene lille klippet som var morsomt ganske raskt, og familien slipper å bruke hele kvelden på å se igjennom en kjedelig familiefilm med faren som skal pause og kommentere alt sammen.

Det ender nok opp med at familiefaren begår selvmord.

EDIT:
    Folk har ikke humor. HDD er crap skal du drive med noe seriøst. End of any kind of attempt to discuss this.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    41

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    For å si det slik, HDD kameraer er ment for familiemannen som skal filme noe vas som kun familier bryr seg om, for så å vise dette til familien. HDD gjør at han kan vise det ene lille klippet som var morsomt ganske raskt, og familien slipper å bruke hele kvelden på å se igjennom en kjedelig familiefilm med faren som skal pause og kommentere alt sammen.

Det ender nok opp med at familiefaren begår selvmord.
    Em... Okey... Skjonte ikke det der helt...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    52

Video egner seg best redigert. MiniDV-kassetter er et bedre lagrinsmedia enn HDD. MiniDV gir video på 13,2Gb/t, mens HDD lagrer i MPEG2, som gir 2,8Gb/t. Det sier seg selv at MiniDV er mye mer redigeringsvennlig, og til den prisklassen finnes det kameraer med 3 ccd-brikker.
    Jeg ville sett på Panasonics NV-GS 230, NV-GS 320 og NV-GS 500.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    41

Ok. Takk for hjelpen

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine