Viser resultater 1 til 2 av 2
    Citizen
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    1

Standard digitalt videokamera til naturbruk og jakt

Hei! Etter en del år på jakt ivrer jeg nå etter å få filmet opplevelser ute i naturen.Ser at det blir anbefalt Panasonic NV-GS230 i en annen tråd her,men har et par spm:
    -Er zoomen på dette kameraet god nok til å filme elg/hjort på opp mot 100 m?
    -Siden jeg er amatør på dette området,så trenger jeg et kamera som gir enkel redigering.For eksempel at det blir greit å få filmen over på en dvd.Er det greit med dette kameraet?
    -Må jeg ha vidvinkel i tillegg?
    -Andre anbefalinger i denne prisklassen? (3000-4000)
    -Anbefalinger på et billig stativ til dette formålet?

Håper virkelig at jeg får noen svar her,for det er en jungel av kameraer å velge i!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    52

Standard Sv: digitalt videokamera til naturbruk og jakt

Ville heller valgt NV-GS 330, siden denne har optisk bildestabilisator. Ev. ulempe er at den ikke har inngang for ekstern mic. Det har GS 230, men det er ikke noen justeringsmulighet på mic-nivået. Når det gjelder zoom, går det nok helt fint med 100m. Hvis ikke kan du kjøpe en telekonverter å skru på, for å doble eller triple (har også sett 5,5x telekonverter) zoomen. Til stativ vil jeg anbefale Velbon CX-686, som har oljedempet panoreringshode som gir jevne bevegelser. Koster på nettet ca. kr 600,- Tror ikke du trenger vidvinkelkonverter til naturfilming. Det er mer kjekt å ha innendørs, og andre steder du ikke kommmer du ikke kommer langt nok unna, for å få meg deg alt. Nå er dette et best-i-testkamera i prisklassen, og det er enkelt å overføre video. Det du bør ha, er FireWire-inngang på pc-en. Dette kameraet har programvare som gjør at du kan overføre via USB2, men FireWire er mer stabilt, da du må overføre i sanntid. Disse 3ccd-kameraene til Panasonic filmer utrolig bra i godt lys. Anbefales.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •