Send en mail til 2MTV, og spør etter PORTABRACE-bag for DVX. Det er vel 2 utgaver tror jeg som passer bra til DVX. Jeg har en av dem, kjempefornøyd!
Nå som det nye kameraet er i hus, er det noen nye ting som må kjøpes inn.
1. Vindbeskyttelse til Sennheiser ME66. Med mikrofonen kom den foamscreenen som er den samme som er med Røde VideoMic. Den funker ikke bra i vind, og trenger derfor noe utenpå den igjen. Jeg prøvde deadcaten min, men den passet ikke. Visst det er noen andre her som bruker den mikrofonen, hvilken vindbeskytter bruker dere?
Jeg har sett på denne http://www.bhphotovideo.com/c/produc...indscreen.html
Noen som vet om denne er bra? (ser at denne ikke skal tres utenpå den foamscreenen).
2. Bæreveske. Fikk med Lowepro Naturetrekker AWII, som er en god sekk, men syns det er litt upraktisk å dra rundt på den svære sekken hele tiden. Hvilken bag er fin til DVX100AE? Trenger bare plass til mikrofon, ekstra batteri og litt småtteri.
Har sett på noen Kata bager som de har på fotovideo.
anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66
Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot, alright?
Send en mail til 2MTV, og spør etter PORTABRACE-bag for DVX. Det er vel 2 utgaver tror jeg som passer bra til DVX. Jeg har en av dem, kjempefornøyd!
Lightwave eller Rycote burde funke bra i forhold til vind, men husk at en slik softie til kameramontert mic KAN bli synlig i bildet da de er betraktelig større enn om du bruker foam saken.
Kata og Petrol er fine og like gode alternativer til overpriset Portabrace bagger og utstyr, etter min mening, har både kata og petrol sekker samt regntrekk.
Jeg prøvde med deadcaten på røde foamen, og den viste jævlig godt. Er da alternativet og kjøpe en shockmount?
Jeg tenker på å kjøpe en boom. Fra før hadde jeg også Røde VideoMic som jeg har kjøpt en XLR overgang til. Spørsmålet er: Hvilken mikrofon ville dere ha hatt på kameraet og hvilken på boom? Jeg må vite dette fordi at enten kjøper jeg en boompole og en shock mount, visst ME66 skal på bom, mens videomic har innebygget shock mount. Hva er vil være best?
Bruk Sennheiseren på boomen. Den bruker XLR. Mini-jack, som VideoMic'en bruker, er ubalansert, og det kan forekomme ekkel støy hvis du forlenger en minijack kabel. Gå for ME66 på boom.
Jeg fant Rycote Softie hos www.videoutstyr.no
Kjøper en Røde SM-3, slik at vindbeskytteren kommer i bildet (den passer fin til ME66 regner jeg med).
Er dette den billigste plassen? Jeg har ikke funnet noen andre i norge som selger rycote.
Jeg lurer også på hvilke taper bør jeg bruke? Jeg har hørt diverse ting om at det bare bør brukes Panasonic taper som er tørre, mens andre sier at det ikke betyr noe. Derfor lurer jeg på om det er stor forskjell på Panasonic Professional Grade og Adv. Master Quality Panasonic, bortsett fra 20 kroner.
Ute etter boom jeg også, gjerne er ordentlig lang en. Er det noen sted man kan få kjøpt dette uten å betale en million? Kanskje det er noe tv kanaler som har lyst å bli kvitt noe gammelt utstyr :roll:
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Nei, det går fint å kjøre ubalansert på et såpass kort strekk som boom-bruk. Balansert kan være en fordel når det blir hundrevis av meter kabel.Opprinnelig postet av alekstef2
Gitzo GB3650 er en bra boom til en relativt rimelig pris
Bokmerker