-
18th April 2006, 09:31
Commodore
DVD Brenner!
Hei!
Jeg vurderer å anskaffe meg en Ekstern DVD-Brenner. Det som er viktigst for meg er at DVD-ene jeg brenner kan spilles av på FLEST MULIG DVD spillere.
Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg kjøper en?
Vet jo det er noe med "RW" og sånne tegn, men forstår ikke hva alle er der for, og hva de betyr
ops:
Kan godt tenke meg en spiller som er relativt billig :wink:
Så, noen tips? :P
-
18th April 2006, 11:58
DVD Brenner!
Eksterne brennere har jeg ikke anelse på, men de er dyre, eller i allefall dyrere enn interne og gode brennere som du får helt nede i 300 penger for en flott pinoeer.
DVD+R er visst det som er mest likt de platene du kjøper av film i butikk som er trykte plater fra en glassmaster..
DVD-R fungerer like fint, har i allefall ikke hatt problemer med den på XBOXen som visstnok ikke engang skal ta brenne-plater.
DVD-/+RW trenger du strengt talt ikke å gi bort, men ha til eget bruk. Jeg har en plate selv, veldig kjekt, å test-brenne hvordan en meny og video osv vil se ut på ferdig plate, og om noe må endres, gjør jeg det, og brenner på nytt. RW står altså for "Re-writeable"
Dual-Layer trenger du heller ikke, med mindre filmen er lang, eller du har sykt masse ekstramateriell. Det koster òg en formue for dl-plater for tiden. Brennere får du dog som nevnt, til nede i 300 pengers-klassen.
Skulle du valgt en intern, ville jeg anbefalt Pioneer 111D eller 110D!
-
18th April 2006, 12:05
Commodore
DVD Brenner!
RW = Rewritable, altso at du kan skrive på den fleire gonger. Det finst DVD+R/RW og DVD-R/RW. Meiner eg las ein gong at det var "minus" (DVD-R/RW) som er kompatibel med flest stasjonære DVD-spelarar, men kan ikkje garantere at det er rett.
I tillegg er det ein del som kan brenne to-lags-DVDar, dual layer, som gjer at du får omlag dobbelt so mykje på kvar disk.
Uansett, so koster det ikkje so veldig mykje med eksterne brennarar som takler både pluss, minus og dual layer:
Prisguiden.no - Eksterne DVD-brennarar med både USB- og firewiretilkopling.
Brennarar med berre firewire.
Brennarar med berre USB.
Edit: OlaHaldor kom før meg...
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker