DV er DV, det er kun nuller og ettall som lagres på båndet. Så ett hvilketsomhelst dv kamera kan lese av vanlige dv taper. Er ikke 100% sikker på 25p modusen til dvx da jeg ikke har testet det, men det er sikkert noen andre som kan svare på det...
Jeg filmer med panasonic DVX-100...har en ca 6 år gammel Panasonic nv-dx 110. Tenkte å selge sistnevnte, men så tenkte jeg at det kanskje ville være lurt å beholde den til avspilling til pc av film tatt opp med DVX`en for å spare DVX for slitasje. Vil den lille overføre til pc med samme kvalitet som DVX ville gjort? Eller skal jeg rett og slett selge den gamle gode nv-dx`en....og hva kan jeg forlange for den?
vennligst terje
DV er DV, det er kun nuller og ettall som lagres på båndet. Så ett hvilketsomhelst dv kamera kan lese av vanlige dv taper. Er ikke 100% sikker på 25p modusen til dvx da jeg ikke har testet det, men det er sikkert noen andre som kan svare på det...
Som Christian M seier, DV er DV. Det samme er 25p. Du kan med andre ord fint bruke det gamle Videodecket.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Bokmerker