Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Standard eBay eller B&;H?

Skal kjøpe XH A1.
    Har funnet XH A1 pal versjon på eBay. Det koster rundt 18k. Paypal, ups, free gifts og positive kunder! Det står og 2 years warranty.

eBay link:
    http://cgi.ebay.com/NEW-Canon-XH-A1-...dZp1638Q2em122

På B&;H koster det nesten 21k. Blir fort veldig dyrt med momsen.

B&;H link:
    http://www.bhphotovideo.com/c/produc...Camcorder.html

Hvor bør jeg kjøpe? eBay eller B&;H.

En liten ting til. Kan det være lurt å spør selger om han kan sette en lavere pris på pakken, slik at jeg slipper alt for mye moms? Momsen betales senere, ikke sant? Eller tar jeg helt feil?

For eksempel sette prisen ned til $2500=12k kr.

Takk!

Cadet 2
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    4

Tja, BH er velprøvd og du vet hvem du skal forholde deg til ved evt reklamasjon. Det kan bli problematisk ved kjøp fra et firma i Hong Kong. Men det er umulig å si på forhånd. Dersom det aldri blir noe feil på kameraet spiller det liten rolle hvor det er kjøpt, men dersom feil oppstår skulle man selvsagt øsnket å kjøpe i Norge. Det hele blir er spørsmål om hvor mye man er villig til å betale for å eliminere eller redusere risiko. Eller sagt på en annen måte: Hvor mye risiko er man villig ti å ta.

Et lavere beløp på pakken reduserer momsen dersom selger går med på det og det ikke blir oppdaget i tollen. Umulig å vite på forhånd hvordan dette går.

Selv kjøpte jeg kamera fra gobalmediapro.com og kjøpte samtidig slik utvidet mack-garanti sånn i tilfelle. Det gikk greit.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Jeg ville aldri kjøpt kamera fra noen/noe firma som ikke er offisielle forhandlere fordi man kan få problemer med garantisaker. Du har veldig lite rettigheter når du handler i utlandet kontra å kjøpe i Norge.

Å sette ett lavere beløp kan være risikabelt. Skulle pakken bli sjekket grundig så kan du risikere å bli avkrevd full moms allikevel. Men det pleier å gå greit om firmaet er villig til å gjøre det.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Sitat Opprinnelig postet av Christian m
    Å sette ett lavere beløp kan være risikabelt. Skulle pakken bli sjekket grundig så kan du risikere å bli avkrevd full moms allikevel. Men det pleier å gå greit om firmaet er villig til å gjøre det.
    hehe. Det skjedde med meg når jeg kjøpte et trådløs-kit... :S

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av alekstef2
    Sitat Opprinnelig postet av Christian m
    hehe. Det skjedde med meg når jeg kjøpte et trådløs-kit... :S
    Hvilket firmat handlet du hos da? Regner med dem fant fakturaen oppi esken...?

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Kjøpte det brukt hos en på dvxuser. Brukte mastercard til å betale gjennom firmaet hans fordi han ikke godtok banktransaksjoner, dessverre la han kvitteringen nedi, og tollvesenet foretok en stikkprøve på akkurat min, så.. hehe.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •