Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Eksporteringstrøbbel HJELP

God morgen

Jeg har nettopp filmet en konsert, og filmen kommer totalt på litt over 2 timer. Jeg bruker Final Cut Pro. Dette er det lengste jeg noen gang har hatt behov for å eksportere.

Jeg prøvde først på vanlig måte: valgte quicktime conversion og eksporterte filen som en .mov fil, men den havnet på langt over 12GB, så stoppet den med feilmeldingen "File to big". Eksporterer direkte til en ekstern harddisk, men det ser ut som den går via den interne, hvor det bare er 13GB ledig. Dette blir uansett for stort til å legge over på DVD som jeg til slutt skal ha det på.

Jeg prøvde så MPEG4, men kvaliteten ble elendig.

Jeg gikk deretter over til Compressor, slang på "Best Qulity DVD 150 minutes" og eksporterte. MEN så oppdaget jeg at DVD-Studio Pro ikke fungerte, "key code not accepted" sånn helt ut av det blå.

Jeg trenger dette helst før helgen, så hvis noen har noen råd så værsåsnill kom med det. Tar så grusomt lang tid å prøve meg fram med eksporteringsinnstillinger når det tar 5 timer hver gang.

Jeg må lizm legge det inn i iDVD for å brenne det ut, og den godtar ikke Compressor DVD-greiene.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Eksporteringstrøbbel HJELP

Gå inn i "/Library/Application Support/ProApps/" og slett fila "Final Cut Studio System ID"... Da må du fylle inn navn og serial neste gang du starter opp et program i Final Cut Studio-pakka. Det KAN løse problemet du har. HUSK Å TA BACKUP av fila først..!

Avhengig av hvilken codec du bruker, vil ikke QuickTime conversion gjøre så særlig god jobb. Jeg bruker utelukkende Compressor, da jeg føler jeg har mer kontroll på hvordan det vil bli til slutt.

Har du Toast? Da kan du brenne mpeg2 til DVD, mener jeg å tro.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

hmm nei har ikke Toast. Freeware eller dyr greie? smell inn forslag dere som har en løsning som kanskje fungerer, har dårlig tid.

Btw: er på skolen nå, får ikke sjekket forslag før jeg kommer heim. Men har ikke sett så mye på Compressor, har fått ganske bra resultater rett fra Final Cut.

Uten å ha satt meg videre inn i det spør jeg: Kan man fikse innstillingene på de presetsene som er der? Har bare slengt de rett på uten å ha sett noe sted jeg kan fikse innstillingene på det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Toast koster ca $100 - http://www.roxio.com/enu/products/to.../overview.html
    Du kan justere presetene som du legger på klippene i Compressor som du vil ja. Om du har iDVD, er det et alternativ?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Hmm kan vurdere toast etter hvert. Men det bør jo for guds skyld holde med DVD-Studio Pro og iDVD i bakhånd. Funket forresten ikke med den metoden du sa

Ingen som har andre ideer?

Må da være noen som har hatt behov for å brenne en film på ca 2 timer til DVD en gang på iDVD.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

det jeg gjør da (PS. Jeg jobber i Premiere) er å bruke MPEG2, PAL.

FRAME RATE = 25

PROFILE = MAIN

LEVEL = MAIN

BITRATE ENCODING = CBR, (Bitrate på 6)
    På bitrate encoding er det veldig viktig at du bruker "CBR" istedet for "VBR"(Variable Bit Rate) når man skal brenne det på DVD.

__________________________________________________ __________________________________________________ _____________

Vel, det var vel egentlig det. Disse instillengene pleier jeg å bruke på forestillinger, konserter, revyer, dokumentarer, you name it Disse brenner jeg da på DVD, fungerer helt fint for meg
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

CBR ? Bruk nå VBR da, om du ikke er ute etter å få styggest mulig bilde.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Grimstad
    Svar
    150

Hva slags filsystem har den eksterne harddisken?

Fat32 disker støtter ikke større filer enn 4 GB, så problemet kan være der.

Dessuten lønner det seg ikke å bruke quicktime conversion til å lage vanlig DV filer.

bare File -> Export -> Current settings.

Raskere og du slipper re-komprimeringen.

Det lønner seg ikke å bruke Compressor eller DVD Studio pro til å konvertere til MPEG2/DVD.

ProCoder er industristandard og gir best kvalitet.

Vi har en egen dedikert procoder maskin. Procoder fungerer desverre kun på Windows.

Lykke til
    yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
    http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Men så er det heller ikke alle som har behov for hva som er "industristandard", og det er nok noe av grunnen til at nettop det ordet brukes, "industri" ?

Jeg har aldri opplevd krøll med Compressor i alle fall, og sverger til det, enn så lenge. Encoding i DVDSP er derimot forbannet treigt.

Når det er snakk om 2 timer++ ville jeg ikke brukt annet enn VBR. CBR vil gi konstant lav bitrate på så lang spilletid, vs. VBR som vil gi god kvalitet der det trengs, og komprimerer hardere når det er mindre som foregår på skjermen. Ser ingen problemer med det.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Jeg trodde VBR ikke fungerte til DVD brenning, derfor bruker jeg bare CBR... Stemmer det?
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •