Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Ekstern og intern mic i redigering

Jeg var å filma en konsert for litt siden, og i ettertid har bandet sakt de gjene vil få bruke noe klipp til websiden sin

Jeg brukte en ekstern mic i opptaket som jeg hadde stilt inn på et separert spor enn den interne. Lyden i den eksterne ble skurrete, så jeg tenkte at da kunne jeg jo bare droppe ut den, og bruke den interne micen (sorry hvis dette ble invikla)
    Jeg fikk dette helt fint til da jeg skulle se det på TV. Stilte inn på CH2 på kameraet (panasonic dvx 100) og lyden spilte helt fint.
    Det samme skjedd ikke da jeg skulle importere. Det eneste jeg fant ut at jeg kunne gjøre var å ta bort det ene lydsporet (skjønner ikke helt hvorfor de blanda seg når de sto på separert på kameraet). Da spilte det klart, men jeg satt jo igjen med et lydspor, altså ingen sterio, og det var jo litt trist ops:

Er det noen som skjønner hva jeg har gjort feil? Det er vel ikke meninga at man bare sitter igjen men et lydspor? Bruker AVID til redigering. Kan det være noe jeg må stille om der?

håper på kjapt svar

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    236

kopier den gode lyden til spor2 i audio.. voila.. fake stereo
    url=http://www.signaturdesign.org]AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz 2GB RAM GeForce 7900GT 256MB[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

takk for tips skal prøve det ut!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine