Dette er en xlr mikrofon?
Har prøvd å få til ekstern mikrofonen: Panasonic AG-MC100G, til kamera Canon DM-XM2. Men får den ikke til å fungere! Har prøvd å forandre på innstillingene i menyen og justert på det mest som går ann å justere! Det er ingen mulighet at mikrofonen er ødelagt, fordi jeg har prøvd micen på andre DM-XM2 kamera og prøvd forskjellige mikrofoner av samme slaget.
Det er 5 skolekamerar, alle er prøvd på. Men ingen i klassa har fått mikrofonene til å fungere. Trenger hjelp!!
Linker:
Mikrofon http://reviews.cnet.com/Panasonic_AG...7.html?tag=nav
Kamera
http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=517[/code]
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Dette er en xlr mikrofon?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Ja er xlr. Har en overgang til mini jack på kamera.Opprinnelig postet av Plecto
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Kanskje han treng straum (phantom power)?
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Vet ikke hvor normalt det er å kjøre phantom via mini-jack, alternativet er å bruke mikrofon med batteri.
Den mc100 mic'n trenger phantom strøm, som kun er mulig å få gjennom xlr. Med mindre jeg tar veldig feil nå, har brukt mc100 selv før jeg gikk overtil røde ntg.
Dere har kanskje misforsått meg litt. Kamera har et eget adapter, der det er to XLR innganger, left og right. Adapteret er plugget i kamera. Mikrofonen blir koblet via adaptere, som har mini jack, og inn i kamera.
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Ja, vet hva du snakker om. Minijack kan ikke levere phantom power btwMen den adapteren burde jo klare det :S Har du testet med en annen xlr mikrofon? Det du evt kan gjøre er å selge adapteren (den koster vel borti 2000 kroner e.l.?) Og kjøpe en bedre mikrofon og/eller kjøpe en som ikke trenger phantom power (med batteri). Da kan du bruke en overgang fra minijack til xlr og plugge den rett i minijacken
![]()
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Hmm..nei selge det kan jeg ikke gjøre. Er skolekamerar det her. Har prøvd med en anna xlr ja. Har prøvd med en vanlig håndholdt mic. Da fikk jeg lyd på venster sia, left. Men lyden ble veldig dårlig og da bare på ene siden.Opprinnelig postet av Plecto
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
hmm...er det ingen som har en anelse peling her?? Må man gjøre noe med innstillingene på kamera for å få eksterne micen til å funke??
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Bokmerker